جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک جراح مغز و گروه پزشکی‌اش ماه قبل در بیمارستانی در نایروبی برای خارج کردن یک لخته خون جمجمه یک بیمار اشتباهی را باز کردند.

Nairobi

به گزارش واشنگتن‌پست کارکنان بیمارستان ملی کنیاتا در پایتخت کنیا پیش از عمل برچسب‌های شناسایی دو بیمار را پیش از جراحی اشتباه نصب کرده بودند. قرار بود یک بیمار برای خارج کردن لخته از مغز جراحی شود و بیمار دیگر باید برای تورم مغز جراحی می‌شد. کارکنان بیمارستان ساعت‌ها پس از شروع عمل متوجه اشتباهشان شدند.

این اشتباه تأسف‌آور نگرانی گسترده‌ای را برانگیخته است و برخی از افراد در رسانه‌های اجتماعی خواستار استعفای هیئت‌مدیره بیمارستان شدند.

مقامات بیمارستان می‌گویند چهار نفر از کارکنان پزشکی ازجمله جراح مغز، پرستار بخش، پرستار تحویل‌گیرنده اتاق جراحی و متخصص بیهوشی پس از حادثه تعلیق شده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه‌های محلی این دو بیمار که برای عمل جراحی آماده شده بودند با برچسب‌هایی تعیین‌کننده هویت روی کشاله‌های رانشان به اتاق جراحی برده شدند. جراحی پیش از عمل مکالمه با بیماران نداشت و صرفاً بر اساس اطلاعات چارت بیمار کارش را شروع کرده بود.

ظاهراً پرستارانی که بیماران را برای جراحی آماده می‌کردند، برچسب‌های شناسایی عوضی را به آن‌ها زده بودند. گروه پزشکی تا چند ساعت پس از شروع عمل هنگامی‌که لخته خون مورد انتظارشان را پیدا نکردند با یک جراح مغز ارشد مشورت کردند و او به آن‌ها توصیه کرد که عمل را متوقف کنند.

خوشبختانه این اشتباه ظاهراً باعث ایجاد مشکلی مهمی برای این بیمار نشد. بیماری هم که واقعاً لخته خونی در مغزش داشت، جراحی نشده است، زیرا حالش بدون عمل به‌طور عمده‌ای بهبود پیدا کرده است.

مقامات بیمارستان با انتشار بیانیه‌ای تأسف عمیق خود از این اشتباه را اعلام کردند و گفتند تمام تلاش خود را سلامت و ایمنی بیمار موردنظر انجام داده‌اند.

کد خبر 399786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha