جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

زلزله فراموش نشده‌است. دست‌کم اقدام روز گذشته شهرداری تهران با همکاری وزارت نیرو چنین می‌گوید.

روز گذشته «طرح ایستگاه توزیع آب شرب در شرایط اضطراری» در تهران بعد از وقفه‌ای طولانی دوباره آغاز شد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح این پروژه گفت: طرح آبرسانی اضطراری تهران که می‌تواند درصورت بروز حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله، آب آشامیدنی شهروندان را تامین کند، اقدامی مثبت است که باید به‌عنوان قطعه‌ای از پازل مدیریت بحران، ادامه یابد.

محسن هاشمی در ادامه افزود: اصولا فرهنگ غلطی در جامعه ما وجود دارد که یک موضوع همانقدر که سریع مطرح می‌شود و اولویت پیدا می‌کند، به همان سرعت فراموش و از اولویت خارج می‌شود. به گزارش ایرنا،‌ منظور او زلزله 5.2 ریشتری آذرماه تهران بود. او گفت: 2‌ماه قبل موضوع زلزله مسئله اصلی همه شهروندان، مسئولان و رسانه‌ها بود و امروز جزو 10 تا 20مسئله اصلی مطرح در جامعه نیز محسوب نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: طرح آبرسانی اضطراری پایتخت از سال1380 در دستور کار قرار گرفت اما شاهدیم که بعد از 16سال فقط 2 مخزن افتتاح شده‌است. نگاه ما به مدیریت بحران نباید نگاهی تاکتیکی و کوتاه‌مدت باشد که در یک بازه زمانی محدود با انبوهی از تبلیغات، مصاحبه‌ها و جلسه‌ها به مسئله بپردازیم و بعد تا وقوع بحران بعدی آن را فراموش کنیم یا دست‌کم، از اولویت خارج کنیم. او به مدیریت یکپارچه شهری هم اشاره کرد.

به گفته او؛ «اگر ما نتوانیم بین اجزای مختلف خدمات شهری یعنی آبرسانی، برق‌رسانی، انتقال گاز شهری، مخابرات، توزیع سوخت در پمپ‌های بنزین و ایستگاه‌های گاز، کنترل ترافیک و اجزای دیگر یک هماهنگی مناسب ایجاد کنیم، قطعا در مدیریت بحران و آماده‌سازی‌ شهر در برابر سوانح، موفقیت کامل نخواهیم داشت.»

او همچنین با اشاره به موضوع صیانت از منابع آبی گفت: طرح فاضلاب تهران که با پیگیری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و استفاده از منابع و کمک‌های بین‌المللی آغاز شد، امروز به‌ثمر نشسته و در حال تکمیل است اما چرخه‌های قبلی و بعدی آن نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

روز گذشته دومین مخزن طرح آبرسانی اضطراری تهران به‌عنوان اقدام مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران برای تامین آب پایتخت در شرایط بحرانی، توسط محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و با حضور محمد پرورش، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پارک شهر افتتاح شد.

کد خبر 399757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha