همشهری آنلاین: رئیس قرارگاه مهارت افزایی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت سربازی به عنوان یک ثروت بزرگ گفت: این قرارگاه پروژه‌های «جنم» و «مهتا» را برای سوق دادن سربازان به سمت اشتغال پذیری معرفی کرده است.

 مهدی فرحی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ مهدی فرحی امروز چهارشنبه در پنجاهمین و یکمین نشست سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های سراسری کشور از تعامل با وزارت علوم برای مهارت افزایی دانش آموخته ها خبر داد و گفت: سربازی ثروت بزرگی است که باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: روزانه بیش از هزار سرباز ورودی و خروجی به نظام سربازی داریم و این آمار در سال به 400 هزار نفر در سال می رسد که عدد قابل توجهی است.

رییس قرارگاه مهارت افزایی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امروزه ما با افزایش تحصیلات سربازان روبرو هستیم و تحصیلات آنان طی سالهای 85 تا 95 از 13درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی به 38 درصد و در سال 96 به 40 درصد رسیده است.

سردار فرحی با اشاره به وجود فناوری های بالا ساز و برگ های نظامی ادامه داد: کاربران این تجهیزات باید مهارت های ویژه ای داشته باشند و نیروهای مسلح مایل است سربازانی را با قابلیت بیشتر جذب کند.

وی با اشاره به ابرچالش بیکاری در جامعه گفت: سربازان باید به سوی اشتغال پذیری سوق پیدا کنند و ما در همین راستا 2 پروژه را در قرارگاه مهارت افزایی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح معرفی کرده ایم.

سردار فرحی نوضیح داد : اولین پروژه 'جنم' یا افزایش جذابیت سربازی در جامعه و خانواده و همچنین نشاط و مهارت هنگام سربازی است که مجموع آن جنم می شود.

وی ادامه داد: پروژه دوم 'مهتا' یعنی از مهارت تا اشتغال برای اثر بخشی بیشتر سربازی است.

سردار فرحی با اشاره به ضرورت همکاری همه نهادها، سازمان ها و وزارتخانه ها گفت: نیروی های مسلح وظیفه سیاستگذاری، تعیین چشم انداز و اهداف این سیاست ها را به عهده دارد و در آینده فرایند بهره وری را از این پروژه ها تعریف کرده و اطلاع رسانی می کنیم.

سردار فرحی با اشاره به تعیین چهار گام برای افزایش مهارت در سربازان گفت: این گامها بیش از سربازی غربال گری حین خدمت، آموزش های دوران سربازی و پس از سربازی را در بر می گیرد.

وی گفت: با کمک سازمان فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی را حین خدمت در نظر گرفتیم تا در طول خدمت سربازی آن را بگذرانند و گواهی های مهارتی کسب کنند؛ همچنین بعد از خدمت سربازی ارائه تسهیلات بانکی و بیمه ای را برای آنها تدوین کرده ایم.

رییس قرارگاه مهارت افزایی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به در نظرگرفتن مشوق هایی برای سربازان در کارگروه های مختلف گفت: این مشوق ها با همکاری وزارتخانه های مختلف تنظیم شده و به فرماندهی کل قوا ارائه شده است و بعد ار تصمیم گیری نهایی مصوب و اعلام می شود.

وی تاکید کرد: برنامه ای را با عنوان 30 مولفه تشکیل دادیم که 15 وزارتخانه در آن حضور دارد و شامل معاونان رییس جمهوری، سازمان صدا و سیما و بنیاد مستضعفان نیز می شود ؛ این 30مولفه را در معرض رایزنی و گفتمان قرار دادیم که یکی از عناصر اصلی آن توافق با معاونت پژوهشی وزارت علوم است تا بتوانیم از سربازان دانش آموخته ماهر در تاسیسات و آموزشگاههای نیروی های مسلح به خوبی استفاده کنیم.

سردار فرحی خبر داد: در صورت تکمیل توافق نامه، به زودی توسط نیروهای مسلح و وزارت علوم امضا می شود.

کد خبر 399637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha