همشهری آنلاین: شهر رم پایتخت ایتالیا پس از گذشت ۶ سال از آخرین بارش برف زمستانی شاهد بارش برف نسبتا سنگین بود به گونه‌ای که مسئولان برای پاکسازی خیابان‌های این شهر، دست به دامن نیروهای ارتش شدند.

 برف سنگین رم را فلج کرد | به کارگیری نیروهای ارتش ایتالیا برای پاکسازی خیابان ها

به گزارش ایرنا از رم، ایتالیا از روز یکشنبه در چنگ سرما و یخبندان قطبی قرار گرفته و شهر رم برای سومین بار در 30 سال اخیر شاهد بارش برفی نسبتا سنگین بود، تا جایی که مدارس در تمام مقاطع تعطیل اعلام شده و پایتخت در نخستین ساعات روز دوشنبه به حالت نیمه فلج درآمده است.

رم به دلیل موقعیت جغرافیایی، در سه دهه اخیر، تنها سه بار شاهد بارش برف بود که آخرین بارش برف در سال 2012 به وقوع پیوست. مردم رم و زیرساخت های این شهر عادت به برف و یخبندان ندارند و به همین دلیل، پس از بارش برف خیابان ها بسته، خودروها و حمل و نقل عمومی متوقف و مدارس تعطیل می شوند. فرودگاه های شهر رم نیز با مشکل مواجه شده و بسیاری از پروازها به تاخیر افتادند.

مردم رم که مدت ها پیش در انتظار بارش برف بوده اند، بامداد امروز با دیدن دانه های برف و خیابان های سفیدپوش، هیجان زده شده و از نخستین ساعات بامداد به خیابان ها آمده تا از نخستین برف زمستانی، استقبال کنند. برخی نیز با تجهیزات اسکی وارد خیابان ها شدند.

گفتنی است که در 30 سال اخیر تنها 3 بار (در سال های 1985، 2012 و 2018 ) در رم برف بارید که هر سه بار نیز منجر به مختل شدن زندگی مردم شد.

 

کد خبر 399426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha