همشهری آنلاین: مرکز خدمات و تعمیرات محصولات اپل در کالیفرنیا خبر جالبی دارد:‌ تماس‌های تصادفی با پلیس

آی‌فون

مرکز خدمات و تعمیرات محصولات اپل در کالیفرنیا اعلام کرد طی چهار ماه گذشته ۱۱۹ مورد تماس تصادفی با ۹۱۱،‌شماره مرکز پلیس آمریکا توسط محصولات اپل انجام شده‌است و هنوز کسی دلیل این تماس‌های تصادفی را نمی‌داند.

براساس گزارش واشنگتن‌پست،‌ جيسون خيمنز مدير روابط‌عمومي شركت الك گرو در كاليفرنيا تاييد كرد كه متصديان تماس‌هاي اضطراري در مركز 911 از ماه اكتبر تاكنون روزانه 20 تماس اينچنيني دريافت كرده‌اند.

به‌نظر مي‌آيد اين تماس‌ها كاملا تصادفي باشند، اما براي متصدياني كه تلاش دارند به تماس‌هاي واقعا اضطراري رسيدگي كنند،‌دردسرساز هستند، به ويژه زماني كه متصدي درگير وضعيتي جدي و حياتي باشد.

هنوز مشخص نيست اين تماس‌ها چرا  و يا از چه ابزاري،‌آي‌فون يا ساعت هوشمند اپل برقرار مي‌شوند. هردو وسيله از توانايي برقراري تماس با مركز 911 برخوردارند ،‌حتي اگر به شبكه موبايل وصل نباشند.

اپل نسبت به اين مشكل بسيار مسئولانه برخورد كرده و در تلاش است تا دليل وقوع آن را بررسي كرده و مانع از ادامه يافتن آن شود. تمامي گوشي‌هاي موبايل بدون اتصال به شبكه موبايل از قابليت برقراري تماس با مراكز اورژانس يا پليس برخوردارند اما اپل براي گوشي‌هاي خود انجام اين نوع تماس‌ها را راحت‌تر كرده‌است، با فشردن همزمان دو كليد كناري در گوشي‌هاي آي‌فون 8 و آي‌فون ايكس با مركز 911 تماس برقرار مي‌شود (كاربر بايد از ميان دو گزينه تماس با 911 و باز كردن قفل گوشي يكي را انتخاب كند).

پايين نگه داشتن كليد كنار گوشي براي پنج ثانيه نيز به برقراري تماس با مركز پليس منجر خواهد شد. در آي‌فون‌هاي قديمي‌تر كاربر بايد پنج بار روي كليد پاور گوشي ضربه مي‌زد و در ساعت اپل نيز پايين‌نگه داشتن كليد كناري همين واكنش را به دنبال دارد.

با افزايش استفاده از گوشي‌هاي هوشمند،‌ تعداد تماس‌هاي غيرواقعي با مراكز پليس افزايش پيدا كرده‌است. در سال 2011 گوگل با بررسي تماس‌هاي مركز پليس سن‌فرانسيسكو دريافت 30 درصد از تماس‌هاي اضطراري از گوشي‌هاي موبايل تصادفي بوده‌اند. 

کد خبر 399349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha