همشهری‌آنلاین: یک مقام چینی گفت، اگر پکن متوجه هرگونه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت درباره کره‌شمالی شود با جدیت با آن برخورد خواهد کرد.

اخیرا سومین مورد انتقال کشتی به کشتی کالا طی یک‌ماه گزارش شده که مشکوک به نقض تحریم‌هاست.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن هنوز قاطعانه مخالف تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و قضاوت‌ آنان علیه نهادها و اشخاص چینی‌ست.

مسئولان چینی پنج‌شنبه سوم اسفند گفته بودند شدیدا نگران انتقال کشتی‌به‌کشتی هستند که ژاپن اخیرا یک مورد از آن را گزارش کرده است.

یک هواپیمای شناسایی ژاپنی و یک کشتی اسکورت در تاریخ ۱۶ فوریه(27 بهمن) یک تانکر با پرچم کره‌شمالی را در کنار یک کشتی کوچک‌تر مشاهده کردند که در حدود ۱۲ کیلومتری آب‌های شانگهای در دریای چین شرقی بود. تصاویر از کشیده شدن شلنگ‌هایی میان این کشتی‌ها حکایت دارد. ژاپن ملیت کشتی دوم را مشخص نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت کشورش اخیرا با صدور بیانیه‌ای صراحتا انتقال‌های کشتی به کشتی را محکوم کرده بود. به گفته او، پکن با افزایش تحریم‌ها علیه کره‌شمالی بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی آن موافقت کرده است.

باوجود اين‌كه چین بزرگ‌ترین شریک تجاری کره‌شمالی و دوست دیرینه آن است، اما روابط آنها بر سر آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی و امتناع پیونگ یانگ از بازگشت به مذاکرات خلع سلاح به میزبانی چین، تیره شده است.

کد خبر 399224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha