همشهری آنلانی: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با بیان اینکه استفاده از دوربین در لباس ماموران در سه استان اصفهان، خراسان و تهران بزرگ به صورت پایلوت اجرایی می‌شود، گفت از این طریق بر عملکرد پلیس نظارت می‌شود.

سردار محمد شرفی

سردار محمد شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به سند تحول کلانتری‌ها گفت: سند تحول کلانتری‌ها در سه مقطع کوتاه‌مدت، میان مدت و درازمدت تدوین و مقرر شد؛ ابعاد مختلف کلانتری‌ها در آن در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه یکی از این ابعاد بعد انسانی است، تصریح کرد: بیشترین دغدغه و نگرانی ما در بعد انسانی، توانمندی‌های منابع انسانی و اصلاح رفتارها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بود به ویژه در برخی موارد نوع رفتار برخی از نیروها در کلانتری‌ها و پرسنل با مردم مورد نقد بود.

رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته منابع انسانی در جهت اصلاح رفتارها و توانمندی نیروی انسانی بود و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شد، همچنین قرار شد؛ میزان انگیزش کارکنان و میزان افزایش دانش و مهارت کارکنان در این برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

سردار شرفی با اشاره اینکه در این برنامه کلانتری‌هایی به عنوان کلانتری هدف اتتخاب شد، گفت: از میان کلانتری‌های سراسر کشور 260 کلانتری به عنوان کلانتری هدف انتخاب شد. بیش از 53 درصد مردم به این کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند و مقرر شد برای جمعیت این کلانتری‌ها که بیش از 23 هزار نفر است کلاس‌ها و دوره‌های تعالی رفتار برگزار شود.

او ادامه داد: این کلاس‌ها از سال جاری شروع شده و هدف گذاری کردیم تا شش ماه اول سال 97 این 23 هزار نفر تحت پوشش کامل این دوره‌ها قرار بگیرند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا همچنین درباره دوربین البسه پلیس نیز گفت: استفاده از این دوربین‌ها در بیشتر نقاط دنیا مرسوم است و ما با دو هدف این کار را انجام دادیم هدف اول ثبت صحنه‌های وقوع جرائم به صورت مستند و مصور بود، چراکه در بیشتر مواقع مشکلاتی در این زمینه پیش می‌آمد و برخی مدعی می‌شدند که واقعیت آن چیزی نیست که پلیس در گزارش بیان کرده است از همین رو به دلیل رعایت حقوق شهروندان این کار انجام شد.

سردار شرفی خاطر نشان کرد: بحث دیگر نظارت داخلی برعملکرد ماموران بود، چراکه هر جا دوربین است عملکرد نیز کنترل شده است.

او با بیان اینکه طرح استفاده از دوربین در لباس ماموران نیروی انتظامی بسیار موفق بوده، خاطرنشان کرد: نظر براین است که این طرح توسعه پیدا کند و ما در سه استان تهران بزرگ، اصفهان و خراسان به صورت پایلوت این طرح را اجرا کردیم و انشالله هرچقدر بتوانیم اعتبار برای آن در نظر بگیریم و برای آن تخصیص پیدا کند این طرح را توسعه می‌دهیم.

رییس پلیس پیشگیری خاطر نشان کرد: استفاده از دوربین‌های البسه پلیس برای ما، مردم و هم قضات مثمرثمر بوده است.

کد خبر 399171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha