همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت کشورهای منطقه در چارچوب مقررات بین المللی و احترام به مرزهای بین المللی است .

حاتمی

به گزارش ایرنا، وزیران دفاع ایران و جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه پس از دیدار و مذاکره در خصوص همکاری دفاعی و نظامی میان دو کشور، در باکو ، دریک کنفرانس با حضور خبرنگاران شرکت کردند، سرتیپ امیر حاتمی در این کنفرانس ، اظهار داشت : این به حفظ تمامیت ارضی همه کشور تاکید دارد.

وزیر دفاع کشور مان گفت: ما به این سیاست پایبندیم و به برادرانمان در جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردیم که با این سیاست توانسته ایم امنیت را در بخش های مختلف منطقه فراهم کنیم.

سرتیپ حاتمی در مورد دیدار امروزش با ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: در این دیدار مروری بر روابط و سوابق دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی داشتبم وبا توجه به ظرفیت های وسیعی که برای توسعه روابط موجود است و با اراده ای که ایجاد شده ، روابط در آینده با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی افزود: ایران و جمهوری آذربایجان دارای گسترده ترین اشترکات و پیوندهای تاریخی ، قومی و دینی هستند که می تواند زمینه بسیار مناسبی برای توسعه همکاری در تمام حوزه ها باشد و امیدواریم در این سفر بتوانیم بخشی از این ظرفیت ها را عملیاتی کرده و اهداف مورد نظر دو کشور را محقق کنیم.

وزیر دفاع کشورمان با اشاره به دیدار امروز هیات نظامی ایران با رئیس جمهوری آذربایجان ، اظهار داشت : در ابتدای ورود به کشور آذربایجان با رئیس جمهوری ملاقات داشتیم که دیدار بسیار خوبی بود وفرصت بود که از دیدگاه های بلند و عمیق ایشان نسبت به همکار دو کشور آگاه شوم.

وی افزود: با توجه به خواست رهبران دو کشور بویژه تاکید رهبر معظم انقلاب به داشتن روابط منحصر بفرد با جمهوری آذربایجان، اهتمام وزارتخانه های دو کشور بر تحقق این اهداف متمرکز است.

ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این کنفرانس خبری گفت: سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان از اهمیت برای کشور ما دارد و در این دیدار حوزه های همکاری نظامی و دفاعی میان دو کشور بررسی شد.

وی با اشاره به ظرفیت فراوان همکاری بین تهران و باکو ، افزود: در جریان دیدار امروز تصمیم گرفتیم در حوزه آموزش نظامی همکاری ها را گسترش بدهیم ،همچنین چشم انداز روابط همکارهای آتی را بررسی کردیم.

حسن اف گفت: موضع ایران در مناقشه قره باغ ، حل این مناقشه در قالب حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است .

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان افزود: مطمئن هستم پس از سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به باکو ، همکاری ها ی دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بیش از پیش توسعه می یابد.

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز - چهارشنبه - در راس یک هیات نظامی وارد باکو شد و با رئیس جمهوری آذربایجان الهام علی اف دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر دفاع کشورمان در سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان با نخست وزیر و وزیرصنایع دفاعی این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

کد خبر 398967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha