همشهری آنلاین: پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان قرار بود از تهران به یاسوج برود. اما یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ این هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ پس از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم به کوه اصابت کرد. لاشه هواپیما امروز پیداشد. پیگیری این رویداد تلخ:

 پرواز شماره ۳۷۰۴ تهران - یاسوج

 پرواز شماره ۳۷۰۴ تهران - یاسوج

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی تاکنون اجازه نشستن بالگرد در منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر است که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اگر بالگرد در منطقه مورد نظر پیدا شدن لاشه بتواند فرود بیاید می‌توانیم اجساد را از طریق بالگرد جا به جا کنیم. اما تا این لحظه امکان فرود در آن منطقه برای بالگردها وجود ندارد.

وی افزود: نیروهای امدادی زمینی همگی بسیج شده و به سمت منطقه مشخص شده در حال حرکت هستند، هم‌چنین نیروهایی از طریق هلی برد به منطقه خواهند رسید و با روش‌هایی که نیروهای هلال احمر تخصص دارند می‌توانند اجساد را به پایین منتقل کنند.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: ممکن است روش‌ها و تاکتیک‌های دیگری را دیگر ارگان‌های حاضر در منطقه برای انتقال اجساد به پایین داشته باشند ولی باید منتظر بود تا نیروهای زمینی به منطقه برسند.

  • سایر تحولات

سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ساعت ۱۲:۲۰ تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان امروز عملیات امداد و نجات به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه انتقال اجساد به محض تأیید شرایط جوی انجام می‌شود، گفت: تیم امداد هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام شده تا شرایط جوی را برای انتقال هوایی اجساد بررسی کند.

کاپیتان گودرزی، خلبان امداد و نجات هلال احمر و شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز برای بررسی دقیق‌تر با بالگرد به منطقه اعزام شده‌اند.

هواپیما به سخت‌ترین جای ممکن برخورد کرده؛ اما به محض اینکه سناریوی پیش بینی شده از سوی تیم اعزامی تایید شود، کار انتقال اجساد را آغاز می‌کنیم.

بسکت‌هایی برای بسته‌بندی اجساد و انتقال به پایین نیز از دیروز مهیا شده است.

ویدئوها و مطالب زیر روند تلاش برای پیدا کردن لاشه هواپیما و پیکر سرنشینان را نشان می‌دهد:

 

کد خبر 398824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha