همشهری آنلاین: راجر فدرر اگر شامگاه جمعه برنده شود، پس از پنج سال و ۱۰۶ روز بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی تنیسورهای حرفه‌ای بازمی‌گردد

راجر فدرر

راجر فدرر اگر شامگاه جمعه در دیدار با رابین هاس هلندی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های تنیس روتردام برنده شود، پس از پنج سال و ۱۰۶ روز بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی تنیسورهای حرفه‌ای بازمی‌گردد و مسن‌ترین مرد اول تنیس جهان می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تنيس مگزين، نابغه سوئيسي كه چند هفته پيش قهرمان اوپن استراليا شده و به نزديك‌ترين فاصله با رافائل نادال رسيده بود، حالا اين فرصت را دارد تا با رسيدن به مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي تنيس جهاني روتردام در هلند، جاي ماتادور اسپانيايي را در رده اول بگيرد. او روز سه‌شنبه در سيزدهمين رويارويي با فيليپ كولشرايبر براي سيزدهمين بار پيروز شد و پا به مرحله يك‌چهارم نهايي گذاشت.

هر چند تصور مي‌شد فدرر 36 ساله آسان‌تر از هميشه بر تنيسور 34 ساله آلماني غلبه كند اما بازي آنها 101 دقيقه طول كشيد و ست اول آن در تاي‌برك 10 بر 8 به سود رقيب سوئيسي پايان يافت. نتيجه نهايي ست دوم هم هفت بر پنج به نفع فدرر بود و او بايد در مرحله بعد به مصاف هاس 30 ساله در مقابل تماشاگران هلندي برود. دو ديدار پيشين فدرر و هاس با نتايج مشابه دو بر صفر به نفع تنيسور سوئيسي خاتمه يافته است.

اگر فدرر شامگاه جمعه بازي با هاس را به نفع خود به پايان برساند، دوشنبه آينده مرد شماره يك تنيس جهان خواهد بود. به اين ترتيب، او در 36 سالگي مسن‌ترين تنيسور شماره يك تاريخ (مرد يا زن) لقب مي‌گيرد در حالي كه ركورددار فعلي در ميان مردان آندره آغاسي با 33 سال و در بين زنان سرنا ويليامز با 35 سال سن هستند. ديگر ركوردي كه با پيروزي فدرر جابه‌جا مي‌شود، فاصله ميان دو بار قرار گرفتن در صدر جدول رده‌بندي است.

او آخرين بار چهارم نوامبر 2012 مرد شماره يك تنيس جهاني بود و احتمالا روز دوشنبه پس از پنج سال و 106 روز بار ديگر اين عنوان را به دست مي‌آورد. اين ركورد البته در ميان زنان در اختيار كارولين ووزنياكي است كه مثل فدرر در اوپن استراليا 2018 قهرمان شد. تنيسور 27 ساله دانماركي 29 ژانويه 2012 زن شماره يك تنيس دنيا بود و درست پس از شش سال يعني در 29 ژانويه 2018 اين عنوان را بازپس گرفت.

فدرر پيش از اين در سه بازه زماني براي 302 هفته صدرنشين جدول تنيسورهاي حرفه‌اي بوده است؛ 237 هفته از 2004 تا 2008 (طولاني‌ترين صدرنشيني پياپي تاريخ تنيس)، 48 هفته از 2009 تا 2010 و 17 هفته در سال 2012. آيا او مي‌تواند يك بازگشت تاريخي به رده شماره يك داشته باشد؟

کد خبر 398442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha