همشهری آنلاین: یک مسئول ارشد صنعت پتروشیمی گفت: قیمت ارز آزاد را در هفت‌ های پایانی امسال با عرضه گسترده ارز مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی پایین می‌آوریم.

فروش ارز

عادل نژاد سلیم، در گفت‌وگو با ایرنا درباره عرضه ارز مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی به بازار به منظور متعادل کردن بازار ارز، اظهار داشت: به طور مرتب ارز صادراتی خود را در بازار به فروش می‌رسانیم و مشکلی نداریم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس افزود: ما 50 درصد از درآمد ارزی خود را در بازار ارز عرضه می‌کنیم که امسال به 2.5 تا سه میلیارد دلار می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر ارز مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی را با هماهنگی بانک مرکزی در هفته‌های پایانی سال عرضه می‌کنیم.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: صنعت پتروشیمی هر چه ارز دارد را به بازار عرضه می‌کند، مطمئن باشید که قیمت ارز را پایین می‌آوریم.

با توجه به این که بزرگترین میزان صادرات غیر نفتی کشور به محصولات پتروشیمی اختصاص دارد، همواره از ارز حاصل از صادرات پتروشیمی به عنوان ابزاری برای توازن بخشیدن به بازار ارز استفاده می‌شود.

بر این اساس، در هفته‌های اخیر، هماهنگی بیشترین میان بانک مرکزی و شرکت‌های پتروشیمی برای عرضه ارز حاصل از صادرات، به بازار شکل گرفته است.

اگرچه تاکنون پتروشیمی‌ها تاکنون بخشی از درآمد ارزی خود را به بازار تزریق کرده‌اند، اما بخش عمده آن قرار است در هفته‌های پایان سال در اسفند ماه انجام شود.

با توجه به این که حجم گسترده ارز (شامل چند میلیارد دلار) قرار است در هفته‌های آتی وارد بازار شود، کارشناسان معتقد هستند که بازار ارز بزودی ثبات خود را پیدا خواهد کرد.

کد خبر 398403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha