همشهری آنلاین: یازدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 30 آذر با معرفی برگزیدگان خود در شیراز پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون، گروه داوری این جشنواره 29 قصه بخش مسابقه را مورد ارزیابی قرار دادند و از دیگر شرکت کنندگان بخش‌های مختلف غیررقابتی جشنواره نیز تقدیر کردند.

 بر این اساس سه عضو گروه داوری شامل عذرا وکیلی، غلامعلی کیومرثی و مهدی میرکیانی لوح تقدیر و تندیس ویژه و هدایای جشنواره را به حبیبه کریمی با قصه « عذر بدتر از گناه» از استان اردبیل، فاطمه روحی‌رحیم با قصه «نقاشان چینی و رومی» از تهران، بهزاد مهدی‌خانی با قصه «حسینقلی» از زنجان، هیوا ملکی با قصه «مردی که آرزو داشت زبان حیوانات را بداند» از استان کردستان، الهام دارابی با قصه «چاه آخر دنیا» از استان لرستان، مختار زارعی با قصه «خر برفت و خر برفت» از استان هرمزگان و مریم نوشادقباد با قصه «گرد آفرید» از استان همدان اهدا کرد.

 همچنین در سه بخش ویژه جوایز جشنواره به خاطر انتخاب قصه مناسب به اعظم‌ نوری‌زاده با قصه «مردی از بهشت» از استان قزوین، بهره‌گیری درست از شرایط و امکانات در محیط قصه‌گویی به سمیرا آذری‌پور با قصه «دو خط» از استان اصفهان، استفاده مناسب از قابلیت‌ها و توانایی‌های فردی در قصه‌گویی به بی با رهسپار با قصه «راز» از استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

 داوران جشنواره در بیانیه خود ضمن تأکید بر بهبود کیفیت قصه‌گویی نسبت به دوره‌های پیشین با توجه به انتخاب قصه‌گویی مناسب برای گروه‌های سنی مختلف، بهره‌گیری از متون کهن ادب فارسی همچون مثنوی برای انتخاب قصه‌ و استفاده از ابزارهای مناسب برای قصه‌گویی از جمله توصیه‌های گروه داوری جشنواره است.

 همچنین در مراسم پایانی این جشنواره که روز 30 آذر در شیراز برگزار شد برگزیدگان سومین مسابقه مقاله‌نویسی نیز معرفی شدند و به آنها نیز جوایزی اهدا شد.

بر اساس این گزارش داوران این مسابقه مقاله‌ای را شایسته معرفی به عنوان اثر اول ندانستند ولی دو مقاله «قصه‌گویی و فرهنگ» نوشته ژیلا ده‌بزرگی و «قصه‌گویی کهن و قصه‌گویی مدرن» نوشته نادیا رستمی را به عنوان آثار دوم و سوم مسابقه معرفی کردند.

 قرار است پانزده مقاله اول از میان نزدیک به 107  اثر در قالب کتابی منتشر شود.

گفتنی است یازدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون روزهای 27 تا 30 آذر در شهر شیراز و با حضور 60 قصه‌گوی ایرانی و 10 قصه‌گوی خارجی برگزار شد.

گزارش تصویری مراسم اهداء جوایز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را در اینجا ببینید. 

کد خبر 39821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز