شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سئول شنبه ۲۱ بهمن اعلام کرد، رهبر کره‌شمالی، رئیس‌ جمهور کره‌جنوبی را برای شرکت در نشستی به پیونگ‌یانگ دعوت کرد.

مون جائه این، رئيس‌جمهور كره‌جنوبي نیز در پاسخ بر ادامه همکاری دو کره برای ایجاد شرایط مناسب برگزاری نشست دو کره تاکید کرد.

 سخنگوی کاخ ریاست جمهوری سئول اعلام کرد، این دعوت توسط کیم یو سونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی منتقل شد که هم‌اکنون در سئول است.

به گفته او، کیم جونگ اون مایل است تا در سریع‌ترین زمان ممکن با مون جائه‌-این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در نشستی در پیونگ‌یانگ دیدار کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،سخنگوی رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت که مون جائه این همچنین خواستار از سرگیری فوری مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی شده‌است.

یک نشست بین دو کره‌، سومین نشست در نوع خود خواهد بود.

پیش از آن، پدر کیم به ترتیب در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ با روسای جمهوری کره‌جنوبی در پیونگ‌یانگ دیدار داشت.

کره‌شمالی پس از ماه‌ها سکوت درباره این‌که آیا در مسابقه‌هاي المپیک زمستانی شرکت می‌کند یا خیر، ورزشکاران، هنرمندان و خواهر کیم به علاوه سایر هیات‌های دیپلماتیک را روانه کره‌جنوبی كرد.

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی امروز در کاخ آبی میزبان کیم یو جونگ و کیم یونگ نام، رئیس تشریفات کره‌شمالی بود.

سخنگوی رئیس‌جمهوری سئول گفت: کیم یو جونگ، فرستاده ویژه یک نامه خصوصی از جانب برادرش به همراه داشت که در آن او برای ارتقای روابط بین دو کره ابراز تمایل کرده است. او (خواهر رهبر کره‌شمالی) به صورت شفاهی دعوت کیم را به مون منتقل کرد تا در فرصتی مناسب به کره‌شمالی سفر کند.

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی که از مدت‌ها پیش بر همكاري با کره‌شمالی تاکید می‌کرد  و مي‌خواست نهایتا اين كشور را به پای میز مذاکره درباره برنامه‌های هسته‌ای بیاورد، هنوز این دعوت را نپذیرفته است.

سخنگوی مون گفت: رئیس‌جمهور کره‌جنوبی خواستار تلاش‌هایی برای ایجاد شرایط مناسب و تحقق این سفر شده است و از پیونگ‌یانگ خواسته است تا با پویایی بیشتری برای مذاکره با آمریکا تلاش کند. قطعا کره‌شمالی و آمریکا نیاز دارند تا هر چه سریع‌تر مذاکره كنند.

کد خبر 397913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha