شنبه ۱ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور فرانسه شنبه، 22 دسامبر (اول دی) برای انجام بازدیدی کوتاه از افغانستان به این کشور سفر کرد.

خبرگزاری آلمان از پاریس گزارش داد، به نوشته رسانه‌های فرانسه نیکلا سارکوزی در این سفر از سوی مورین، وزیر دفاع و رما یاد، دبیر امور حقوق بشر فرانسه همراهی می‌شود.


روزنامه فیگارو که از مطبوعات نزدیک به دولت است پیش از این روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که «دیدار سرزده» سارکوزی پیش از کریسمس برای ملاقات با نیروهای فرانسوی و حامد کرزای، رییس جمهور افغانستان صورت می‌گیرد.


سارکوزی در ماه نوامبر موافقت خود را با درخواست آمریکا در خصوص افزایش مشارکت در نبرد با طالبان اعلام کرده بود. وی گفته بود فرانسه «مادامی که نیاز باشد در افغانستان می‌ماند.»

مورین نیز در تازه‌ترین اظهارنظرهایش گفته است این اقدام اشتباه خواهد بود اگر قرار باشد در افغانستان دولتی با الگوی غربی ایجاد شود. زیرا در این میان تفاوت‌های تاریخی و فرهنگی وجود دارد. علاوه بر عملیات نظامی، پروژه‌های غیرنظامی نیز باید دنبال شود تا بتوان از تولید مواد مخدر در این کشور جلوگیری کرد.

فرانسه 2000 نیرو و همچنین تعدادی هواپیما برای عملیاتش در افغانستان اختصاص داده است. پاریس نیز مانند برلین زیر فشار ناتوست تا نیروهایش را به مناطق ناآرام افغانستان منتقل کند.

کد خبر 39782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز