گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد بعد از انجام مناسک حج، بامداد امروز به تهران بازگشت.

به گزارش همشهری، رئیس‌جمهوری و هیات همراه 30 نفره وی که آخرین گروه‌ زائران ایرانی بودند و به منظور شرکت دراعمال حج تمتع به سرزمین وحی سفر کردند، امروز و پس از پایان اعمال حج، به تهران بازگشتند.

سفر احمدی‌نژاد که دومین سفر وی برای انجام اعمال حج واجب به شمار می‌رود، پس از دعوت شفاهی ملک عبدالله -‌پادشاه عربستان‌- که در حاشیه نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر و دعوت رسمی متعاقب آن انجام شده بود، صورت گرفت.

دیدار خصوصی
احمدی‌نژاد در حاشیه انجام مناسک حج به برخی امور سیاسی نیز پرداخت.از جمله این‌که رئیس‌جمهوری در دومین روز از وقوف در صحرای مقدس منا با ملک عبدالله -‌پادشاه عربستان‌- به‌طور خصوصی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دیدار که در قصرالضیافه منا انجام شد و بیش از یک ساعت به طول انجامید، سران 2کشور، همکاری هر چه بیشتر و تقویت روابط تهران - ریاض را به‌عنوان 2قطب جهان اسلام مانع دستیابی دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه میان امت اسلامی خواندند.

در این دیدار محمود احمدی‌نژاد با اشاره به طرح توسعه مسجد الحرام آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه خدمات فنی - مهندسی در این زمینه اعلام و پادشاه عربستان  نیز از پیشنهاد رئیس‌جمهوری استقبال کرد.

سران جمهوری اسلامی ایران و عربستان همچنین بر ضرورت ادامه همکاری‌های 2کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر اوپک و شورای همکاری خلیج فارس تأکید کردند.

ملک عبدالله حضور احمدی‌نژاد را در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که چندی پیش در دوحه قطر برگزار شد گام نخست در جهت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای خواند.
در این دیدار آخرین تحولات منطقه و اوضاع عراق و لبنان مورد بررسی مقامات بلند پایه تهران و ریاض قرار گرفت.

در پایان این دیدار خصوصی، احمدی‌نژاد از ملک عبدالله برای سفر به ایران دعوت رسمی به عمل آورد. همچنین در صحرای منا، با محمد ولد شیخ عبدالله -‌رئیس جمهوری اسلامی موریتانی‌- دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 39760

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز