دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قانونگذاران حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس هشدار دادند، چنانچه ترزا می برای حفظ کشور در اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا اصرار کند، ممکن است از نخست‌ وزیری عزل شود و یک تیم حامی بریگزیت جایگزین او شود.

چنانچه ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا تلاش کند تا خروج نرم از اتحادیه اروپا رخ دهد، احزاب مردد به اروپا در حال برنامه‌ريزي هستند تا بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کنند و مایکل گاو(Michael Gaw)، معاون او شود و جیکوب ریس-موگ هم به سمت وزارت خزانه‌داری برسد.

طبق گزارش‌ها، جانسون به یکی از توطئه‌گران گفته است که "سواره‌نظام می‌آید" و او "آماده" است تا درگیر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، پیش از نشست سرنوشت‌ساز کابینه جنگ بریگزیت ترزا می در روزهای آتی، محافظه‌کاران بریتانیا به شدت بر سر استراتژی مذاکره اختلاف‌نظر دارند.

حامیان خروج نگرانند نخست‌وزیر بهای زیادی به حامیان ماندن در اتحادیه اروپا از جمله فیلیپ هاموند، وزیر خزانه‌داری بدهد و تاکید کند تا بریتانیا در اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا باقی بماند. آنها هشدار می‌دهند چنین رویه‌ای به قابلیت بریتانیا در عقد قراردادهای تجاری آزاد با سایر کشورهای جهان به مشکلات جدی برخورد کند.

اخبار مرتبط با این توطئه ضربه‌ای جدی به عزم نخست‌وزیر بریتانیا وارد می‌آورد، آن هم تنها كمي پیش از آن‌که او میزبان میشل بارنیه، رئیس مذاکره‌کنندگان بریگزیت در دفتر نخست‌وزیری باشد.

در همین حال، برنارد جنکین، از محافظه‌کاران ارشد بریتانیا وزرا را به "دودستگی و ابهام" بر سر مساله بریگزیت متهم کرد.

همچنین ساندی تایمز گزارش داد لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌المللی و از حامیان سرسخت بریگزیت به متحدانش گفته است اگر بریتانیا در اتحادیه گمرکی باقی بماند آماده است تا از کابینه استعفا دهد.

"کابینه جنگ" بریگزیت چهارشنبه و پنج‌شنبه (18 و 19 بهمن) جلسه برگزار می‌کند تا روی موضع مذاکرات بریتانیا اتفاق‌نظر حاصل شود.

کد خبر 397446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha