همشهری آنلاین: دومین روز بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر با 23 اجرای موسیقی و یک سخنرانی در 9 تالار تهران به کار خود ادامه می‌دهد

 که اجرای پری زنگنه، لیلی افشار وموسیقی سنتی هند از مهمترین برنامه های آن است.

به گزارش همشهری‌آنلاین در بخش ویژه بانوان که در تالار وحدت برگزار می‌شود (ساعت 18) ابتدا گروه پری رخ با آواز پری زنگنه اجرای برنامه دارد و در ادامه گروه آواز ملل با حضور نسرین ناصحی و شهلا میلانی، دو خواننده نامی ارکستر کر تهران برنامه خواهند داشت.

در همین تالار و در ساعت 20 و 30 دقیقه از کشور فرانسه، موزیسن‌های فرانسوی اجرای برنامه دارند.

در سالن رودکی که اجراهای بخش رقابتی جشنواره در آن برگزار خواهدشد، گروه‌های موسیقی آوای فاخته از همدان به سرپرستی رضا عباسی و گروه پژواک از قزوین به سرپرستی  پژمان پارس مهر (ساعت 18) و دو گروه شور از تبریز به سرپرستی بهزاد کیاست و گروه موسیقی سنتی فرهنگسرای بهمن به سرپرستی سجاد خانقاهی (ساعت 20 و 30 دقیقه) اجرای برنامه دارند. در هین بخش گروه باربد به سرپرستی روزبه پهلوانی نژاد و گروه بهراد به سرپرستی بهراد شجاعی در ساعت 19 در سالن آوینی فرهنگسرای بهمن برنامه اجرا خواهد کرد.

در فرهنگسرای هنرابتدا دو  گروه مدینا به سرپرستی مهرسیما سعادت و گروه مشرق به سرپرستی محمد سلیمانیان و آواز حسین علیشاپور (ساعت 18) ، اجرای برنامه دارندو در بخش بین الملل (ساعت 20 و 30 دقیقه) هم لیلی افشار نوازنده صاحب نام و بین المللی گیتار کنسرت می دهد.[گیتار نوازی لیلی افشار در تالار وحدت]

در فرهنگسرای نیاوران دو گروه آکادمیا به سرپرستی دکتر فرید عمران  (ساعت 18) و گروه موسیقی سنتی راجستان هند (ساعت 20 و 30 دقیقه) اجرای برنامه دارند.

در مجموعه اریکه ایرانیان ابتدا دو گروه درخشش به سرپرستی محمد رضا قاسمی نژاد و و آرشما به سرپرستی آرش فناییان (ساعت 18) اجرای برنامه دارندو در ساعت  20 و 30 دقیقه هم ارکستر سازهای زهی فرهنگسرای بهمن  به سرپرستی آرمان نوروزی و گروه کر فرهنگسرای بهمن به سرپرستی آرش فلاحی کنسرت می دهند.

در فرهنگسرای بهمن و در سالن سینما تراس دهکده ، ابتدا دو گروه پیام هنر  به سرپرستی بهرنگ کوفکر و گروه فلک الافلاک از خرم اباد به سرپرستی فرشاد سیفی (ساعت 18) برنامه دارند و درساعت 20 و 30 دقیقه هم. ابتدا گروه مستان نو به سرپرستی سیعد جعفر زاده همای و سپس گروه شباهنگ خلیج فارس از ماهشهر به سرپرستی عزیز حیدری کنسرت می‌دهند.

در بخش موسیقی پاپ جشنواره موسیقی امسال همانند شب گذشته  خشایار اعتمادی با ارکستر 75 نفره خود در تالار بزرگ کشور (ساعت 20) اجرای برنامه دارد. اعتمادی این برنامه را شب بعد هم در همین مکان تکرار می کند.

در نهایت این که  دکتر محمد رضا آزاده فر در باره «موسیقی خشونت آمیز و تاثیرات روانی و جنسی و اجتماعی ‌آن»، در ساعت 18 و 30 دقیقه در خانه هنرمندان سخنرانی می‌کند.
بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر تا هفتم دی ماه ادامه دارد و اختتامیه این جشنواره هم هشتم دی در تالار وحدت برگزار خواهد شد

کد خبر 39733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز