همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: انقلاب اسلامی به خوبی هویت زنان را به آنان برگرداند به همین منظور نشست‌های تخصصی در ایام دهه فجر با این موضوع در سطح کشور برگزار می‌شود.

مینو اصلانی

مینو اصلانی در گفت و گو با ایرنا درباره برنامه های بسیج زنان در ایام دهه فجر افزود: در این راستا نشست های تخصصی با موضوع «زن انقلاب اسلامی هوبت بازیافته» برای سراسر کشور در طول ایام دهه فجر پیش بینی شده است و در این نشست ها اساتید و کارشناسان برجسته در هر استان، به موضوع بازخوانی نقش زنان در پیروزی و تداوم این انقلاب شکوهمند می پردازند.

وی تصریح کرد: از آنجا که مسئولان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای بازگرداندن هویت زن تلاش های زیادی از خودشان نشان دادند امیدواریم با برگزاری این گونه نشست های تخصصی بتوانیم این موضوع را حفظ کنیم.

وی برگزاری جشن های دانش آموزی با حضور بسیجیان در سراسر کشور (به ویژه دانش آموزان بسیجی دختر) از دیگر برنامه های این سازمان بیان کرد و گفت: علاوه بر جشن های انقلاب، وقایع دوران قبل بو پس از انقلاب اسلامی برای دانش آموزان بازگو می شود تا آنان نیز با روند شکل گیری این انقلاب بیشتر آشنا شوند.

اصلانی معتقد است باید دانش آموزان با روند شکل گیری انقلاب بیشتر آشنا شوند تا علاوه بر کسب تجربه در این زمینه، این تجربیات را به دیگران انتقال دهند.

وی برپایی نمایشگاه ها با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی در تمام پایگاه های مقاومت بسیج و جشن انقلاب در تمام مهدهای قرآنی بسیج را از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر بیان کرد و اظهار داشت: باید اقداماتی صورت گیرد تا نونهالان با انقلاب آشنا شوند تا با مفهوم و معنای جشن و نشاط انقلاب انس بگیرند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: همچنین دیدار با خانواده های شهدای انقلاب در سراسر کشور و دیدار با خانواده شهدایی که توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، از دیگر برنامه های ما در ایام دهه فجر به شمار می رود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، کوهپیمایی و پیاده روی ویژه بانوان بسیجی را از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد و افزود: با برگزاری این برنامه ها از جمله نشست های تخصصی درباره انقلاب، می توان بخشی از دستاوردهای آن دوران را به مردم معرفی کرد.

اصلانی همچنین به برگزاری مراسمی تحت عنوان تجلیل از چهره های قرآنی در تهران اشاره کرد و گفت: در این نشست که جمعه شب در تهران برگزار شد، از سه بانوی نوجوان 15 و 16 ساله که هم حافظ قرآن بودند و هم حافظ معانی کلام خدا هستند، تجلیل شد و از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات به آنان مدرک کارشناسی ارشد داده شد.

وی با بیان اینکه اگر این بانوان فقط حافظ کل قرآن بودند مدرک کارشنایس از وزارت علوم دریافت می کردند اما چون در بخش معانی قرآنی نیز فعالیت جدی داشتند مدرک کارشناسی ارشاد دریافت کردند، تصریح کرد: باید این بانوان نیز در کشور شناسایی شوند تا از تجربیات این افراد نیز در بخش های مختلف استفاده شود.

براساس آمار حدود 9 میلیون بانوی ایرانی در بخش های مختلف بسیج فعالیت دارند.

فعالیت های فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی بانوان در بیش از 18 هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور صورت می گیرد.

کد خبر 397297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha