همشهری آنلاین: معاون ظریف گفت: با وجود اجرای برجام از سوی ایران، دولت آمریکا از ابتدا بنای دشمنی با توافق هسته‌ای را گذاشت و بخش‌هایی از آن را نقض کرد.

ایسنا نوشت: سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی در سخنانی، افزود: دولت ترامپ در بیانیه‌ای که اخیرا منتشر کرد، با لحنی غیردیپلماتیک خواستار همراهی اروپایی‌ها برای نابودی توافق هسته‌ای شد. از این رو لازم است احزاب آسیایی و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی همچنین از دبیرکل کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی برای حمایت قاطع وی از برجام و اعلام حمایت این کمیته از این توافق قدردانی کرد.

معاون ظریف تاکید کرد: دولت ایران با هدف ایجاد اعتماد وارد مذاکرات برای رفع بحران ساختگی هسته‌ای شد و در جهت کاستن از بی‌اعتمادی توافقی برد ـ برد را پیش برد، توافقی که در چارچوب روابط دیپلماتیک در یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده است و شاید بتوان گفت تنها نکته مثبت در دهه‌های گذشته در غرب آسیا این توافق بود.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته که از اجرای برجام می‌گذرد، ایران به تعهداتش پایبند بوده و این مساله 9 بار توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و چهار بار توسط دبیرکل سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت.

کد خبر 397156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha