همشهری‌آنلاین: ساکنان شهر عدن اعلام کردند که جدایی‌طلبان جنوب یمن بعد از چند روز جنگ، کنترل شهر ساحلی عدن را در دست گرفته‌اند.

دولت احمد بن دغر، دولت مستعفی یمن همچنان در کاخ المعاشیق در عدن محاصره است، در حالی که برخی می‌گویند، طرف‌های محلی درحال میانجیگری برای خروج اعضای دولت مستعفی از عدن هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از العربی چاپ لندن، ساکنان محلی در شهر عدن اعلام کردند که نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات هستند کنترل آخرین مقر نیروهای گارد ریاست‌جمهوری وابسته به دولت منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در منطقه دارسعد در شمال عدن را در دست گرفتند.

منابع نظامی اعلام کردند، نیروهای "کمربند امنیتی" که اخیرا تشکیل شده و مورد حمایت امارات هستند و نیروهای شورای انتقالی جنوب، تسلط خود بر پادگان‌های گارد ریاست‌جمهوری در عدن را به طور کامل تقویت کرده و تمامی محله‌های مسکونی و مقرهای دولتی را در دست دارند و نیروهای مسلح خود را خیابان‌ها مستقر کرده‌اند.

منابعی در شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کردند که مذاکراتی برای اجازه دادن به دولت بن دغر براي خروج امن از شهر وجود دارد اما یک منبع یمنی اعلام کرد که بن دغر قصد ترک عدن را ندارد.

یک منبع محلی گفته بود، دولت بن دغر با قایق‌هایی به بندر الزیت در شهر البریقه منتقل و از آنجا به مقر ائتلاف عربی در البریقه منتقل شده است.

این منبع تاکید کرد، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به نیروهایش دستور داده به کاخ المعاشیق حمله نکنند چون نیروهای ائتلاف عربی در داخل کاخ هستند.

او افزود، کشورهای ائتلاف عربی از طرف‌های درگیر خواسته‌اند خویشتن‌داری کنند و به مذاکره روی آورند.

کد خبر 397040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha