پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - لیلا ملی: شرکت ایکیا یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که در زمینه طراحی، تولید و فروش مبلمان آماده، تخت‌خواب، میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می‌کند که ۴۱۲ فروشگاه در ۴۹ کشور دنیا دارد.

IKEA

شركت ايكيا (ايكه‌آ)، (به سوئدی: IKEA) در سال ۱۹۴۳ توسط اینگوار کامپراد ۱۷ ساله در سوئد بنیاد نهاده شد. نام شرکت از کنار هم گذاشتن حروف ابتدایی چهار کلمه نام، نام خانوادگی، نام مزرعه‌ای که او در آن بزرگ شد و نام ناحیهٔ محل اقامت او در سوئد تشکیل شده‌ است. او با دوچرخه‌اش دور محله می‌گشت و به مردم چوب کبریت می‌فروخت. وي قبل از یادگیری دستور زبان پایه، اصول عرضه و تقاضا را آموخته بود.

اولین فروشگاه ايكيا در سال ۱۹۵۸ در سوئد گشایش یافت. همچنین اولین فروشگاه‌های اين شركت در خارج از سوئد، به‌ ترتیب در سال ۱۹۶۳ در نروژ و در سال ۱۹۶۹ در دانمارک آغاز به‌ کار کردند.

ايكيا اجناس با کیفیت را با قیمتی ارائه می‌دهد که اکثر مردم توانایی پرداختش را دارند. در حال حاضر اين شركت به خاطر طراحی‌های نوآورانه و با مدل‌های خاصش در جهان شناخته شده است. تقریبا تمام محصولات اين شركت به شکلی طراحی شده‌اند که قابل مونتاژ هستند و به شکل کم جا بسته‌بندی می‌شوند. این کار باعث کاهش هزینه و خسارات حمل و نقل و کارآیی بیشتر ظرفیت انبار فروشگاه می‌شود.

IKEA

همچنین اگر مشتریان بخواهند خودشان مبلمانشان را به خانه ببرند به جای تحویل توسط شرکت، این کار برایشان ساده‌تر خواهد بود، البته دلیل اصلی برای این امر، فشار رقابتی از سوی رقبای ايكيا روی تامین کنندگانش بود. آنها ايكيا را بایکوت کرده بودند و این باعث شد تا اين شركت خودش تمام کارها را انجام دهد.

نیروی محرکه موفقیت ايكيا همواره دیدگاه کامپراد بوده است.

ايكيا طراحانی را استخدام می‌کند که در طول سالیان جوایز زیادی دریافت کرده‌اند. كامپراد بر این باور بود که موجودیت کمپانی‌اش نه تنها برای بهتر کردن زندگی مردم، بلکه برای بهتر کردن خود مردم است.

طراحی سلف سرویس فروشگاه‌ها و مونتاژ ساده مبلمانشان علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، می‌تواند فرصتی برای افزایش اعتماد به نفس مشتریان شود. این دیدگاه در تبلیغات و کاتالوگ‌های آنها هم مشاهده می‌شود.

هم‌اکنون فروشگاه‌های ايكيا انواع کالا و مبلمان را در 412 فروشگاه بزرگ كه در 49 كشور دنيا مستقر است عرضه مي‌كند و با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رساند. کاتالوگ‌های این شرکت در 200 ميليون نسخه به چاپ مي‌رسد.

 دفتر مركزي شركت ايكيا در شهر دلفت، هلند قرار دارد.

کد خبر 396803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha