همشهری آنلاین: تنیسور نامدار سوئیسی که بارها نشان داده سن در دنیای ورزش فقط یک عدد است، یکشنبه ۲۸ ژانویه در زمین راد لیور آره‌نا در ملبورن بیستمین گرند اسلم خود را فینال‌ها برد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، راجر فدرر در 36 سالگي به مسن‌ترين تنيسور تاريخ پس از كن رُزوال تبديل شد كه اوپن استراليا را فتح كرده است. تنيسور سوئيسي 46 سال پيش در 38 سالگي نخستين گرند اسلم سال ميلادي را برده و تاريخ‌ساز شده بود و حالا تاريخ دارد به نام ورزشكاري نوشته مي‌شود كه مرزها را شكسته و تعريفي تازه از قدرت، توان ذهني، تمركز و البته آقامنشي ارائه كرده است.

فدرر كه پيش از اين پنج بار جام قهرماني اوپن استراليا را در ملبورن بالاي سر برده بود، براي بوسه زدن بر ششمين جام فقط سه ساعت زمان نياز داشت. گرچه او از 49 ديدار پنج ستي پيشين 20 بازي را واگذار كرده بود اما در ديدار پنجاهم سه بر دو مارين چيليچ از كرواسي را برد و قهرمان شد. نواك جوكوويچ در ويمبلدون و خوان مارتين دل‌پوترو در يو اس اوپن در 2009 و رافائل نادال در اوپن استراليا 2009 و ويمبلدون 2008 تنيسورهايي بودند كه در فينال در پنج ست بر فدرر غلبه كرده بودند.

درست هشت ماه پيش بود كه قهرمان سوئيسي در سه ست پياپي چيليچ 29 ساله را برده و هفتمين قهرماني ويمبلدون را جشن گرفته بود اما وقتي بدون حتي يك ست باخته پا به ديدار نهايي گذاشت، كمتر كسي تصور مي‌كرد ديدار آنها به ست سرنوشت‌ساز پنجم كشيده شود. دماي هوا پيش از آغاز بازي بيرون ورزشگاه به 40 درجه سانتيگراد رسيده بود و وقتي زير سقف راد ليور آره‌نا دماسنج عدد 27 را نشان داد، همه چيز براي رقم خوردن اتفاقي تاريخي آماده شد.

فدرر ست اول را 6 بر 2 برد، ست دوم 7 بر 5 به سود چيليچ به پايان رسيد، مردان سوئيس و كرواسي دو ست بعدي را 6 بر 3 به نفع خود تمام كردند و در ست سرنوشت‌ساز اين قهرمان بود كه 6 بر يك بازي و جام قهرماني را يك‌جا برد. او با چشم‌هايي اشكبار كنار زمين آمد و خطاب به تماشاگران گفت: «خيلي خوشحالم. باوركردني نيست. اين داستان پريان براي ما ادامه دارد. براي من. سفري بسيار طولاني بود اما ارزش داشت.»

در اين لحظه بود كه اشك‌هاي راجر روي چهره‌اش دويد؛ بسان همان روزي كه در فينال سال 2009 به نادال باخت و گريست. پيتر پن دنياي تنيس عصر روز يكشنبه تمام نشانه‌هاي ماندن روي زمين تا 40 سالگي را بروز داد. هر چند داستان‌هاي پريان هميشه آن‌گونه كه مي‌پنداريم به پايان نمي‌رسند.

کد خبر 396776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha