همشهری آنلاین: استیون اسپیلبرگ با همکاری فیلمنامه‌نویس برنده جوایز تونی و پولیتزر روایتی تازه از موزیکال کلاسیک و عاشقانه «داستان وست ساید» را روانه پرده سینما می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، تونی کوشنر که در فیلم‌های تحسین‌شده «مونیخ» و «لینکلن» با فیلمساز برنده اسکار همکاری کرده بود، فیلمنامه «داستان وست ساید» را می‌نویسد؛ فیلمی که نسخه اصلی آن در 1961 به کارگردانی رابرت وایز و جروم رابینز تولید و نامزد دریافت 11 جایزه اسکار شد. موزیکال عاشقانه و تراژیک «داستان وست ساید» که با شش میلیون دلار تولید شده بود، در اکران عمومی 44 میلیون دلار فروخت و 10 اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم را هم برد.

اسپیلبرگ که تازه‌ترین فیلم او «پست» هفته گذشته نامزد دریافت دو جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن (مریل استریپ) شد، در پی یافتن چهار بازیگر اصلی برای «داستان وست ساید» است؛ بازیگرانی که بین 15 تا 25 سال سن و توانایی آواز خواندن داشته باشند. داشتن مهارت در اجرای حرکات موزون هم برای بازی در فیلم الزامی است. یکی از بازیگران باید از تبار قفقازی باشد و سه نفر دیگر از آمریکای لاتین.

فیلم سینمایی «داستان وست ساید» چهار سال پس از اجرای یک موزیکال موفق به همین نام در برادوی ساخته شد؛ نمایشی که آرتور لورنتس و استفن زوندهایم متن آن را نوشته بودند. موسیقی متن فیلم هم کار لئونارد برنستین و اروین کاستال بود. اسپیلبرگ در مقام کارگردان «بازیکن آماده شماره یک» را آماده نمایش دارد و تهیه‌کننده «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» به کارگردانی خوان آنتونیو گارسیا بایوناست.

کد خبر 396579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha