چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم رونمایی کتاب 4 جلدی آموزش زبان و فرهنگ ایران به غیرفارسی زبانان گفت: استقبال از فراگیری زبان فارسی در جهان برای شناخت گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید مهدی مصطفوی با اعلام این مطلب افزود: ضرورت شناخت و فهم گفتمان انقلاب اسلامی به‌ویژه تشیع به‌عنوان یک ایدئولوژی فعال در عرصه بین‌المللی، جهانیان را ناگزیر به فراگیری زبان فارسی کرد. و این رویکرد در بین محققان، پژوهشگران و دانشگاه‌ها دو چندان شده است.

مشاور رئیس‌جمهوری در مراسم رونمایی این کتاب در جمع فرهیختگان، دانشجویان و علاقه‌مندان در سرای اهل قلم، غنا و شیرینی زبان فارسی و محتوای زیبا و معنوی آن و همچنین ضرورت شناخت ارزش‌های اخلاقی، انسانی و دینی که شیعیان به‌خصوص در ایران منادی آن بودند را از دیگر دلایل استقبال از زبان فارسی در جهان عنوان کرد.

مصطفوی با اشاره به افزایش رویکرد علاقه به فراگیری زبان فارسی در جهان گفت: این رویکرد وظیفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان تنها متولی آموزش زبان فارسی در خارج از کشور و پژوهشکده‌ها و استادان و تمام دست اندرکاران این حوزه را سنگین‌تر می‌کند.

دکتر احمد صفار مقدم کتاب آموزش زبان و فرهنگ ایران به غیرفارسی زبانان را تحت عناوین درس‌های پایه، پایتخت ایران، ایران امروز، تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران در 4 جلد به رشته تحریر در آورده است.

دکتر صفار مقدم در باره نگارش این مجموعه گفت: درحوزه خارج از کشور درخصوص آموزش زبان فارسی، فرهنگ و تمدن ایران به‌طور شایسته و درخور  شأن و عظمت آن کار نشده است و این مجموعه با هدف انتقال زبان و فرهنگ ایران با جذابیت، دقت، نظم و درستی تنظیم شده است.

او مدت 4 سال در دانشگاه سارایوو و دو سال در دانشکده زبان‌های خارجی هنکوک در کره جنوبی، تجربه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را دارد.

کد خبر 39646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز