چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

آزاده مختاری: سه جوان سارق با کمین در اطراف پل‌های هوایی، ده‌ها سرقت خشن را رقم زدند، اعضای این باند با کشاندن رهگذران به روی پل، با شگردی عجیب از آنها اخاذی می‌کردند.

مرد جوان کنار پل هوایی در شهرری ایستاده بود و با این ادعا که پل دردست تعمیر است، مانع بالا رفتن عابران از پله‌های پل‌ می‌شد.

مدت زیادی نگذشته بود که مأموران گشت پلیس شهرری هنگام عبوراز نزدیکی این پل، چشمشان به این جوان افتاد که با دیدن خودروی پلیس پا به فرار گذاشت، مأموران که به ماجرا مشکوک شده بودند، به مرد جوان دستور ایست دادند اما  با فرار این مرد عملیات مهار به اجرا گذاشته شد و لحظاتی بعد جوان مرموز دستگیر شد.

شامگاه 26 آذرماه با دستگیری مرد جوان، وی به مرکز پلیس انتقال یافت و اگرچه در بازجویی‌های اولیه مدعی بود تنها یک مواد فروش خرده‌پاست ولی در تحقیقات بعدی سرانجام لب به اعتراف گشود و از راز یک باند اخاذی از رهگذران پرده برداشت.

مرد جوان دربازجویی‌ها گفت: چند ماه قبل پس از اینکه در دام اعتیاد افتادم، برای تهیه پول خرید مواد شروع به خرده فروشی حشیش کردم اما بعد از مدتی 2 جوان که به آنها مواد می‌فروختم، وسوسه ثروتمند شدن یک‌شبه را به جانم انداختند؛ آنها مدعی بودند با چند سرقت می‌توانیم خیلی زود بارمان را ببندیم.

وی افزود: وقتی قبول کردم با آنها همکاری کنم، طبق نقشه قرار شد من در پایین پل هوایی در کمین فردی بنشینم که ظاهر پولداری داشت وزمانی که او از پله‌های پل هوایی بالا ‌رفت، موضوع را به سرعت با تلفن همراه به همدستانم که در بالای پل در انتظار بودند اطلاع بدهم و آنها نیز با تهدید چاقو از وی سرقت کنند.

جوان سارق در ادامه گفت: علاوه بر این، من وظیفه داشتم تا پایان اجرای نقشه، به بهانه اینکه پل خراب است، مانع بالا رفتن مردم از پله‌های پل بشوم.

قاضی رضوانفر- دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی- با اعلام این خبر گفت: در حالی که مرد جوان به ده‌ها سرقت با این شگرد اعتراف کرده، دستوربازداشت دو همدست وی نیز صادرشده است.

کد خبر 39640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز