چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که فرآیند رمزگشایی جعبه سیاه سانچی آغاز شده‌است.

هادی حق‌شناس، معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از صبح چهارشنبه چهارم بهمن  پس از آغاز فرآیند کپی اطلاعات دو جعبه سیاه کشتی‌های حادثه‌‌دیده، این فرآیند دقایقی پیش به پایان رسید تا رمزگشایی آغاز شود.

به گفته حق‌شناس در این فرآیند تمام اطلاعات ثبت‌شده در جعبه‌های سیاه پیش از حادثه به‌طور دقیق مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که در رمزگشایی تمام ابعاد مختلف حادثه بررسی می‌شود، توضیح داد: از گفت‌وگوهای انجام شده بین سرنشینان تا اطلاعات ثبت‌شده از نظر سرعت باد، جریان هوا و اطلاعات فنی کشتی، مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت نظر نهایی کمیته بررسی سانحه در این زمینه اعلام شود.

حق‌شناس درباره دلایل طولانی بودن این فرآیند نیز اظهار کرد: تمام اطلاعات ثبت‌شده در جعبه سیاه به شکل رمز وجود دارد و از این رو، با تایید شرکت سازنده با تمام کشورهای دخیل در حادثه باید کار به شکل نهایی ارائه شود.

طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، نماینده‌های ایران در تمام جلسه‌هاي رمزگشایی از جعبه سیاه حضور خواهند داشت و این فرآیند حدود سه ماه ادامه دارد.

پلمپ جعبه‌های سیاه هر دو کشتی به طور هم‌زمان در حضور نمایندگان ایران، چین، پاناما و هنگ‌کنگ رسما باز شد.

جعبه سیاه سانچی پس از عملیات تیم چهار نفره چینی به دست آمد .آنها فقط دقایقی توانستند در این کشتی حضور داشته‌باشند.

گروه چینی که جز جعبه سیاه، تنها پیکر دو تن از سرنشینان سانچی را با خود بیرون آورد، دمای بالا و سمی بودن فضا را دلیل عدم امکان حرکت به سمت آسایشگاه دیگر سرنشینان دانست.

کد خبر 396367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha