چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین روز بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر با 20 اجرای موسیقی و یک سخنرانی از جمعه 30 آذر کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین در بخش ویژه بانوان که در تالار وحدت برگزار می‌شود (ساعت 18) ارکستر موسیقی پارس به سرپرستی ناصر نظر، موزیسین موسیقی کودک و نوجوان اجرای برنامه خواهند داشت.

در سالن رودکی که اجراهای بخش رقابتی جشنواره در آن برگزار خواهدشد، گروه‌های موسیقی پیام هنر به سرپرستی بهرنگ کوفگر و گروه فلک الافلاک خرم آباد به سرپرستی فرشاد سیفی (ساعت 18) و دو گروه ارکستر مجلسی فرهنگسرای بهمن به رهبری لوریس هوویان و گروه شباهنگ خلیج فارس از ماهشهربه سرپرستی عزیز حیدری (ساعت 20 و 30 دقیقه) اجرای برنامه دارند. در هین بخش گروه علی شمس در ساعت 19 در سالن آوینی فرهنگسرای بهمن برنامه اجرا خواهد کرد.

در فرهنگسرای هنر چهار گروه آوای فاخته از همدان به سرپرستی رضا عباسی،گروه شور ازتبریز به سرپرستی بهزاد کیاست (ساعت 18) ، گروه کوئینتت هم آوا به سرپرستی هوتن غضنفری و گروه بوم رنگ به سرپرستی مازیار یونسی (ساعت 20 و 30) اجرای برنامه خواهند داشت.

در فرهنگسرای نیاوران دو گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو (ساعت 18) و گروه دوئت از فرانسه(ساعت 20 و 30 دقیقه) اجرای برنامه دارند.

در مجموعه اریکه ایرانیان ابتدا ارکستر فیلارمونیک تهران و ارکستر سازهای بادی تهران(ساعت 18) اجرای برنامه دارندو در ساعت  20 و 30 دقیقه هم سید عبدالحسین مختاباد با گروه رودکی برنامه اجرا می کنند.

اریکه ایرانیان برای نخستین بار است که به سالن های جشنواره موسیقی فجر اضافه می شود.

در فرهنگسرای بهمن و در سالن سینما تراس دهکده ، ابتدا گروه فاخته به سرپرستی رضا موسوی زاده ( ساعت 18) اجرای برنامه دارند و درساعت 20 و 30 دقیقه هم دو اجرا ی ارکسترال در همین سالن به صحنه می رود.ابتدا ارکستر سازهای زهی فرهنگسرای بهمن به رهبری آرمان نوروزی و سپس گروه کر فرهنگسرای بهمن به رهبر ی آرش فلاحی  اجرای برنامه دارند.

در بخش موسیقی پاپ جشنواره موسیقی امسال خشایار اعتمادی با ارکستر 75 نفره خود در تالار بزرگ کشور (ساعت 20) اجرای برنامه دارد. اعتمادی این برنامه را شب بعد هم در همین مکان تکرار می کند.

در نهایت این که ناصر مجرد روزنامه نگار پیش کسوت که چند سال قبل کتابی هم درباره چهره های موسیقی انتشار داده بود، در ساعت 18 و 30 دقیقه در خانه هنرمندان درباره راز ماندگاری موسیقی سنتی ایران سخن می گوید.

بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر تا هفتم دی ماه ادامه دارد و اختتامیه این جشنواره هم هشتم دی در تالار وحدت برگزار خواهد شد. [گفت وگو با دبیر بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر]

کد خبر 39636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز