مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

در جشنواره پژوهشی شهرداری تهران، رتبه اول طرح‌های پژوهشی به تحقیقی با عنوان «نیاز به آموزش در عرصه‌های تربیتی، سلامتی، ورزش، هنر و زندگی از دیدگاه شهروندان تهرانی»، از مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای روزنامه همشهری، اختصاص یافت.

در جشنواره پژوهشی شهرداری تهران، رتبه اول طرح‌های پژوهشی به تحقیقی با عنوان «نیاز به آموزش در عرصه‌های تربیتی، سلامتی، ورزش، هنر و زندگی از دیدگاه شهروندان تهرانی»، از مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای روزنامه همشهری، اختصاص یافت.

نتایج این پژوهش نشان داد که جمع کثیری از شهروندان تهرانی شرکت در کلاس‌های گوناگون آموزشی را برای خود، همسر و فرزندانشان ضروری می‌دانند.

همچنین، پاسخگویان نقش شهرداری و فرهنگسراها و روزنامه همشهری را در آموزش، بسیار مثبت ارزیابی کردند و اظهار داشتند، بیش از همه از تلویزیون و سپس کتاب، برای به‌دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می‌کنند و در این زمینه مطبوعات را در رده سوم قرار می‌دهند.

از ویژگی‌های این طرح، تفکیک نتایج به صورت منطقه‌ای است. براین اساس میزان و نوع فعالیت فرهنگسراهای هر منطقه و نیز نیازها و درخواست‌های ساکنین هر محله مشخص شده است.

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای روزنامه همشهری، تنها مرکز پژوهشی وابسته به ژورنالیسم حرفه‌ای در ایران است که با ارسال چندین طرح پژوهشی به کمیته داوری و ارزیابی، آثار پژوهشی خود را در معرض انتخاب برترین‌های پژوهش قرار داد.

در این بررسی، طرح «نیاز به آموزش در عرصه‌های تربیتی، سلامتی، ورزش، هنر و زندگی از دیدگاه شهروندان تهرانی» از سوی کارشناسان این کمیته شایسته رتبه اول در حوزه مطالعات اجتماعی شناخته شد و در روز اختتامیه جشنواره، از سوی شهردار تهران مورد تقدیر قرار گرفت.

از جمله اهداف این پژوهش، شناخت دیدگاه‌های مردم تهران نسبت به عملکرد شهرداری از طریق فرهنگسراها و نیز روزنامه همشهری در آموزش مردم در زمینه‌های مختلف است و نتایج این بررسی به میزان اهمیتی که مردم تهران برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای خود، همسر و فرزندانشان قائل هستند، نیز اشاره می‌کند.

این مرکز با نمایش فعالیت‌های پژوهشی، نظیر نظرسنجی تلفنی از مردم تهران در باره «دروغ و دروغگوئی»، «کتاب و کتابخوانی»، «معلم»، «زیارت»، «یادگاری»، «صدقه» و  «چهارشنبه سوری» و نمایش فیلم‌هایی از سمینارها، توانست توجه بازدیدکنندگان را در اولین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش در حوزه مدیریت شهری به‌خود جذب کند.

رح‌های «هویت شهروندان کلانشهر تهران»، «شهر، رسانه و شهروندی»، «شهر، رسانه و فرهنگ»، «چشم‌انداز توسعه فرهنگی تهران (تهران 1404)»، «تهران به‌عنوان الگوی اسلامی در گستره بین‌المللی»، «آیین شهروندی، حلقه مفقوده فرهنگ شهری در کلانشهر تهران» و «محله گرایی؛ بایسته‌ها و پیامدها» از طرح‌های مطالعاتی آتی مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای روزنامه  همشهری است.

کد خبر 39634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز