همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: اینکه آمریکا، حماس و حزب‌ الله و امثال آنها را تروریست می‌خواند ما به هیچ عنوان قبول نداشته و به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه 4 بهمن در صحن علنی پارلمان و در پاسخ به اخطار قانون اساسی حاجی دلیگانی مبنی بر اینکه ما نباید به لایحه الحاق حمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی رای دهیم چرا که خلاف قانون محسوب می شود، اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا می گوید حماس و امثال آن تروریست هستند که ما این را قبول نداریم.

وی افزود: در قانون اساسی ذکر شده که افراد و گروه‌هایی که برای مبارزه با سلطه استعمار و اشغال خارجی هستند را تروریست نمی‌دانیم حتی اگر این را نمی‌نوشتند ما این موضوع را قبول داشتیم و ما حرف آنها را قبول نداشتیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اکنون هم آمریکا آنها را تحریم می‌کند اما این مساله را قبول نداریم، چه بپذیریم و چه نپذیریم ما این را قبول نداریم و این مانع و اشکالی در قانون اساسی محسوب نمی‌شود.

وی در خاتمه گفت: ما رسما گفتیم گروه‌هایی مانند حزب‌الله،‌حماس و دیگران که برای مبارزه با استعمار کار می‌کنند را تروریسم نمی‌دانیم و کوتاه هم نمی‌آییم و این جرایم سازمان یافته از سنخ دیگر است مانند داعش و گروه‌های دیگری که همه را قبول داریم؛ بنابراین آنهایی را که قبول داریم حتما باید از ظرفیت کارهای مختلف استفاده کنیم اما در آنجایی که قبول نداریم گوش نمی‌دهیم و اکنون هم همین کار را می‌کنیم لذا این اشکال واردی نیست.

کد خبر 396335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha