همشهری آنلاین: جایزه جهانی انرژی هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی، نصیب محققان و فناوران ایرانی پروژه دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران شد.

Energy Globe Award

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دانشگاه تهران، هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی 25 و 26 دی 1396 با شرکت محققین بیش از 170 کشور جهان برگزار شد كه طي اين مراسم، جایزه جهانی انرژی با ارزیابی بنیاد جهانی انرژی به پروژه «سامانه فشارشکن نرم» تعلق گرفت.

این پروژه با همکاری وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان تهران و توسط تیم تحقیقاتی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران متشکل از مجتبی طحانی، یونس نوراللهی، حسین یوسفی و روشنک فهیمی طراحی و اجرا شده است. 

گواهی جایزه جهانی انرژی

این پروژه که در قالب یک فعالیت پژوهشی طی 2.5 سال طراحی، ساخت و برای اولین بار در کشور نصب شده است، نخستین سامانه ملی تنظیم فشار آب و تولید توان در خطوط توزیع آب شهری است.

این طرح با رویکرد تحقق علمی و عملی شعار اقتصاد مقاومتی، توسعه و تقویت به‌کارگیری توربین‌های کوچک برق‌ آبی در خطوط آب شهری در دو بخش خطوط توزیع و انتقال با هدف تحقق اهداف استحصال انرژی، کاهش زمان‌های اوج مصرف (پیک‌سایی) و مدیریت فشار اجرا شده است.

این پروژه در سطحی فراتر از خاورمیانه اجرا شده است و با دستیابی به این فناوری بومی، ایران در رده پنج کشور برتر دنیا که صاحب فناوری مشابه هستند، قرار گرفت.

جوایز جهانی انرژی توسط بنیاد جهانی انرژی به طور سالانه اعطا می‌شود. هدف از این کار به رسمیت شناختن پروژه‌هایی است که استفاده دقیق و مقرون به صرفه از منابع و به کارگیری منابع انرژی جایگزین را ارائه داده‌اند.

کد خبر 396215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha