همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوافضای سپاه از اعلام آمادگی این نیرو برای کمک به بارورسازی ابرها خبر داد.

امیرعلی حاجی زاده

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده در پی ادامه یافتن خشکسالی و در دستور کار قرار گرفتن باروری ابرها و درخواست معاون اول رئیس جمهور برای فعالیت مناسب در این زمینه و سپس اعلام معاون وزیر نیرو مبنی بر تلاش برای رایزنی با صنایع هواپیمایی و نیروی هوایی سپاه در این راستا؛ گفت: همانطور که مدتی پیش در پیام تبریک انتصاب وزیر جدید نیرو تأکید کردم، آماده هرگونه همکاری برای رفع مشکل باروری ابرها هستیم.

وی افزود: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه امکانات خود را متعلق به ملت ایران می داند و اعلام آمادگی می کند که با بسیج امکانات به دولت برای خدمت رسانی بهتر به مردم کمک نماید.

باروری ابرها یا ابرآماییبه‌عنوان متداول ترین و بهترین روش شناخته‌شده تعدیل آب و هوا، افزودن مواد به داخل یک ابر با هدف تقویت تشکیل و رشد«بلورهای یخ» (Ice Crystal) در ابرهای سرد (بیشتر حجم ابر در دمای زیر صفر درجه سلسیوس است) و رشد قطرک‌های درون ابرهای گرم (بیشتر حجم ابر دارای دمای بالای صفر درجه سلسیوس است) و درنتیجه افزایش بارش برف یا باران است.

به عبارت دیگر باروری ابرها روشی جدید برای تأثیرگذاری روی ابرهای طبیعی است که در آن با استفاده از مواد شیمیایی آب بیشتری از ابر به شکل باران یا برف گرفته می‌شود.

کد خبر 395944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha