همشهری آنلاین: سرهنگ علاء غانمی مدیر روابط عمومی پلیس شهر کربلا در نشستی خبری از منع شکار و فروش پرنده نادر فلامینگو و مجازات مخالفین خبر داد.

پیگیری رسانه‌ها باعث منع شکار فلامینگو در کربلا شد

به گزارش ايرنا، پیگیری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در چند روز اخیر سرانجام نتیجه داد و پلیس کربلا روز چهارشنبه شکار فلامینگو را منع کرد.

الغانمی با اشاره به نادر بودن فلامینگو که در زمستان به سمت آب‌های گرم مهاجرت می‌کند شکار این پرنده را نه تنها تهدیدی بر زندگی این جانور بلکه ضربه به محیط زیست بشری دانست.

علاء الغانمی در ادامه گفت: اداره کل پلیس شهر کربلا به یگان‌های پلیس شهر دستور داد تا با مخالفان برخورد و آنها را دستگیر کند.

الغانمی افزود: این دستور شامل مجازات هر گونه خرید و فروش پرندگان فلامینگو بدون در نظر گرفتن تعداد آنها می‌باشد.

وی ادامه داد: به همه نقاط بازرسی داخل شهر و ورودی‌های شهر نیز دستور داده شده که با دارندگان این پرنده برخورد و آن پرنده‌ها را آزاد کنند.

وی از تشکیل یگان ویژه‌ای برای پیگیری این تخلفات خبر داد.

شایان ذکر است که این پرنده نادر در فصل سرما از مناطق سرد سیر اروپا به مناطق گرمسیر عراق در دریاچه الرزازه غرب کربلا و در اطراف رود الفرات کوچ می‌کند.

به نظر می‌رسد پیگیری رسانه‌ها در خصوص شکار و فروش غیرقانونی و آزادانه در شهر کربلا در صدور دستور ویژه‌ای از سوی وزارت کشور برای برخورد با متخلفان موثر بوده است.

کد خبر 395922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha