سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روانشناسان دانشگاهی در کالیفرنیا میزان هوش رییس جمهور فعلی آمریکا را بررسی و نتیجه‌گیری کرده‌اند فقط یک نفر از روسای جمهور آمریکا از جورج بوش کودن‌تر بوده است.

اشپیگل آنلاین گزارش داد، دیان کیت سیمونتون، روانشناس دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد: "جورج بوش قطعا به اندازه کافی برای رییس جمهور آمریکا شدن هوش و استعداد داشته است."

وی با این حال هوش او را مورد تردید قرار داده و با روش "هیستریومتریک" مشخص کرده است که هر یک از روسای جمهور آمریکا چه میزان ضریب هوشی داشته‌اند.

این روانشناس برای این کار به بررسی شخصیت و بیوگرافی تمام روسای جمهور آمریکا در 110 سال اخیر پرداخته است.
سیمونتون ضریب هوشی رییس جمهور کنونی آمریکا را میان 111.1و 138.5 می‌داند.

این روانشناس گفت: "این میزان ضریب هوشی تقریبا معادل با متوسط ضریب هوشی یک فارغ التحصیل کالج است."

بیل کلینتون، رییس جمهور سابق آمریکا ضریب هوشی برابر با 136 تا 159 داشته، ضریب هوشی رونالد ریگان میان 118 تا 142 و باهوش‌ترین رییس جمهور آمریکا هم کوئینسی آدامز بوده است. او که در سال‌ها 1825 تا 1829حکومت را در دست داشته، ضریب هوشی برابر با 165 تا 175 داشته است.
زمانی که "صداقت و تجربه" ملاک باشد، بوش ضعف‌های بزرگی دارد. او در این مقولات هیچ امتیازی ندارد.

کلینتون و جان اف. کندی 82 امتیاز را در این مقولات دارند، لینکلن 95 و توماس جفرسن 99.1 امتیاز دارند.

بنا به گفته این روانشناس، بدترین شاخص‌های هوشی بوش هم سطح با برخی از تروریست‌هاست. سیمونتون ادعا می‌کند که فقط بن لادن می‌تواند کودن‌تر از بوش باشد.
در 110 سال گذشته فقط یک رییس جمهور در آمریکا بوده که ضریب هوشی کمتری نسبت به بوش داشته است. او وارن هاردینگ است که در سال‌های 1921 تا 1923 مدت اندکی را بر مسند قدرت در کاخ سفید تکیه زد و امروز به عنوان رییس جمهوری شکست‌خورده در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 3959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز