سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی حاکی از آن است، شرکت‌هایی که به تازگی وارد بورس شده‌اند پرطرفدارترین سهام در فصل پائیز بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، آمارها نشان می‌دهد که در طول  3 ماهه فصل پائیز بیش از 50 هزار نفر اقدام به خرید سهام شرکت‌هایی کرده‌اند که سهامشان به تازگی و بر مبنای سیاست‌های اصل  44 وارد بورس شده‌اند.

در این مدت سهام  5 شرکت فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ملی صنایع مس ایران، مالی و اعتباری سینا و فولاد خراسان توانسته‌اند توجه  50 هزار و   400 نفر از سهامداران بورس را به سوی خود جلب کنند که در این میان شرکت فولاد مبارکه اصفهان با  13 هزار و 990 خریدار عنوان پرطرفدارترین سهام بورس را در فصل خزان از آن خود کرد.

این تعداد سهامدار در این مدت 8/569 میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده‌اند. در این مدت ارزش هر سهم فولاد مبارکه با 152 ریال افزایش معادل  8/4 درصد رشد کرده است.

پس از فولاد مبارکه اصفهان، شرکت‌های فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران نیز از جمله شرکت‌های پرطرفدار فصل پائیز بودند.

شرکت فولاد خوزستان با 11 هزار و 874 خریدار توانست مکان سوم جدول معاملات بورس را از آن خود کند. ملی صنایع مس ایران نیز با  10 هزار و  351 خریدار پس از شرکت چادرملو در رده پنجم پرطرفدارترین سهام بورس ایستاد.

سهامداران بورس تهران در این مدت 106 میلیون سهم فولاد خوزستان و 8/256 میلیون سهم شرکت ملی مس را به سبد دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند.

شرکت‌های مالی و اعتباری سینا و فولاد خراسان نیز که به تازگی سهامشان در بورس تهران پذیرفته شده هر کدام به ترتیب با 3/7 و 8/6هزار خریدار، رده‌های ششم و هفتم پرطرفدارترین سهام بورس را به خود اختصاص دادند.

همچنین از ابتدای فصل پائیز تاکنون 13 هزار و 195 نفر سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و 11 هزار و 382 نفر سهام شرکت چادرملو را خریداری کرده‌اند و این دو شرکت نیز در میان شرکت‌های پرطرفدار بورس جای گرفتند.

سودآورترین سهام پائیزی

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که شرکت پتروشیمی خارک سودآورترین سهام بورس در فصل پائیز بوده است.

ارزش هر سهم شرکت پتروشیمی خارک در طول فصل پائیز 5 هزار و 223 ریال معادل  51 درصد رشد کرده است و این شرکت توانسته بیشترین سود را از محل افزایش ارزش سهام، نصیب سهامداران خود کند.

پس از پتروشیمی خارک، شرکت‌های خدمات انفورماتیک ایران و مواد اولیه داروپخش به لحاظ سودآوری در جایگاه بعدی قرار گرفتند. قیمت هر سهم خدمات انفورماتیک در فصل خزان   2 هزار و  896 ریال، معادل  32 درصد رشد کرده است.

مواد اولیه داروپخش نیز در این مدت با یک هزار و 874 ریال افزایش قیمت سود خوبی را نصیب سهامداران خود کرده است.

شرکت‌های خوراک دام پارس، بهنوش، ایتالران و تایدواتر  نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که توانسته‌اند کارنامه ممتازی در فصل پائیز داشته باشند.

ارزش هر سهم شرکت‌های خوراک دام پارس، بهنوش، ایتالران و تایدواتر در این مدت هر کدام به ترتیب 179، 175، 165 و 145 تومان افزایش یافته است.

کد خبر 39511

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز