چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت کداک که در زمینه تولید دوربین و تجهیزات عکاسی فعالیت دارد،‌ با اقدامی متفاوت باعث شد ارزش سهامش ۱۲۵ درصد افزایش پیدا کند

کداک

این شرکت اعلام کرد قصد عرضه واحد پول مجازی جدیدی را دارد.

براساس گزارش CNN، كداك قصد دارد از فعاليت در زمينه دوربين به فعاليت در پول‌هاي مجازي رو آورد، اقدامي كه نمونه بي عيب و نقص از شيوع تب بيت‌كوين در جهان است.

اين برند 100 ساله دوربين به تازگي اعلام كرده قصد سرمايه‌گذاري در زمينه ارزهاي رمزي يا كريپتو كارنسي‌ها را دارد و در نظر دارد ارز رمزي عكس‌محوري را با نام كداك‌كوين ارائه دهد. پس از اعلام اين خبر ارزش سهام اين شركت 125 درصد افزايش پيدا كرد.

درشرايطي كه ارزش ارزهاي رمزي مانند بيت‌كوين، ليت‌كوين و ريپل با سرعت رو به افزايش است، مجموعه اي از كسب و كارهاي كوچك و بي‌ارتباط به ارزهاي رمزنگاري شده در تلاشند تا با ايجاد ارزهاي رمزنگاري شده بر موج سركايه‌گذاران اين بازار سوار شوند. شركت چاي سرد لانگ آيلند در همين راستا نام خود را به لانگ بلاك‌چين تغيير داد. شركت بيوپتيكس با تغيير نام به ريوت بلاك‌چين مدل تجاري خود را از بيوتكنولوژي به بيت‌كوين تغيير داد. شركت سيگار ريچ و سيگار الكترونيك ويپ‌تك نيز به صورت ناگهاني اعلام كرده‌اند كه قصد فعاليت در زمينه ارزهاي رمزي را دارند.

سرمايه‌گذاران معموبا با افزايش ارزش سهام نسبت به اين اخبار واكنش نشان مي‌دهند اما كداك معتقد است افزايش ارزش سهامش درحال حاضر تنها به خاطر عبارت ارز رمزي بوده‌است زيرا اين عبارت براي بسياري از فعالان صنعت فناوري عبارت كليدي جذابي است.

كداك مي‌گويد قصد دارد از اين ارز رمزي جديد در سكويي جديد به نام كداك وان استفاده كند، سكويي كه قرار است به عكاسان در مديريت عكس‌هايشان كمك كند. قرار است از اين ارز رمزي زماني استفاده شود كه عكاسان قصد ثبت رسمي عكس‌هاي خود را دارند.

کد خبر 395057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha