همشهری آنلاین: سه هزار و ۱۱۶ پناهجو در سال ۲۰۱۷ میلادی در حین عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند.

 بیش از ۳۱۰۰ پناهجو سال ۲۰۱۷ در مدیترانه جان باختند

به گزارش ايرنا، خبرگزاری کرونوس ایتالیا با اعلام این خبر افزود:، سازمان بین المللی مهاجرت (Oim) ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه شمار قربانیان در مدیترانه نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، افزود: تنها در سال 2016 میلادی پنج هزار و 140 پناهجو در آب های مدیترانه جان خود را از دست دادند.

مجموعا 171 هزار و 635 پناهجو و مهاجر در سال 2017 وارد اروپا شده اند که حدود 70 درصد از آنها (119 هزار و 310 نفر) وارد خاک ایتالیا و مابقی به یونان، قبرس و اسپانیا وارد شدند که البته نسبت به سال 2016 میلادی زمانی که مجموعا 363 هزار و 504 نفر از انها به اروپا آمده بودند، کاهش نشان می دهد.

به عقیده این سازمان دریای مدیترانه سال هاست که تبدیل به مرگ بارترین مسیر مهاجرت های غیر قانونی در جهان شده است.

به گزارش ایرنا، 'مارکو مینیتی' وزیر کشور ایتالیا در اوایل دی ماه با اشاره به ایجاد دالانی بشردوستانه میان لیبی و ایتالیا برای نخستین بار پیش بینی کرد که 10 هزار پناهجوی قانونی در سال 2018 به این کشور بروند و افزود: این در حالیست که 30 هزار پناهجو هم با توجه به اهداف سازمان بین المللی مهاجرت، از حق پناهندگی برخوردار نیستند و می توانند بطور داوطلبانه به کشورشان بازگردند. امسال (2017) نیز 18 هزار نفر بطور داوطلبانه به کشورهایشان بازگشتند.

کد خبر 394702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha