شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد بن سلمان بعد از شلیک موشک بالستیک انصارالله به سمت منطقه نجران ریاست نشست اضطراری شورای امور سیاسی و امنیتی در ریاض را به عهده گرفت.

 محمد بن سلمان، ولیعهد، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع عربستان چند ساعت بعد از حمله موشکی انصارالله یمن در راس شورای امور سیاسی و امنیتی تشکیل جلسه داد و در این نشست به گزارش سیاسی و امنیتی درمورد چند مساله از جمله وقایع داخلی و بین‌المللی گوش داده و توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

این در حالی است که سرلشگر ترکی مالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی مدعی شد، در ساعت هفت و ۵۶ دقیقه صبح روز جمعه نیروهای دفاع هوایی ائتلاف روند شلیک موشک بالستیک از داخل خاک یمن به سمت خاک عربستان را رصد کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،مالکی ادعا کرد: موشکی که به سمت نجران شلیک شد و شلیک آن به عمد و با هدف گرفتن مناطق مسکونی و غیرنظامی بود؛ در آسمان نجران رهگیری و منهدم شد.

اما علی العمرانی، از رهبران انصارالله یمن به اسپوتنیک گفت: دو موشک به اهداف مورد نظر با دقت بالا اصابت کردند.

العمرانی افزود: نیروهای ما همچنین مواضع ارتش عربستان در نجران و عسیر را با حمله‌هاي توپخانه‌های هدف گرفتند و تعدادی موشک کاتیوشا به تجمع‌هاي ارتش سعودی در الطلعه و الخضراء در محور نجران شلیک کردند.

یکی از رهبران یمنی نیز گفت: در مرحله آینده غافلگیری‌های بیشتری برای سعودی‌ها و دیگر کشورهای هم‌دست آنها در ائتلاف متجاوز عربی داریم که در راس آن امارات قرار دارد.

انصارالله عصر جمعه اعلام کرد، یک موشک کوتاه برد را به تجمع‌هاي سربازان ارتش عربستان در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان شلیک کرد. در حالی که پیش از آن نیز یک موشک بالستیک به منطقه نجران شلیک کرده بود.

کد خبر 394677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha