مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: مسئولان طرح سهمیه‌بندی بنزین، برای کاهش سهمیه بنزین تاکسی‌ها از انجام هرگونه هماهنگی با سازمان تاکسیرانی خودداری کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران تیموری کرمانی افزود: متاسفانه هیچ گونه هماهنگی برای کاهش سهمیه بنزین تاکسی‌ها صورت نگرفت و کاهش سهمیه‌ها، صد در صد مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سهمیه موجود جوابگوی نیاز برخی تاکسی‌ها نیست و کفاف 32 خط با مسیر شیب دار، فرودگاه‌ها و برخی از خطوط دیگر را نمی‌دهد و از سوی دیگر در برخی از خطوط تاکسیرانی به واسطه نوع مسیر امکان استفاده از گاز وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه تاکید کرد: خطوط حومه تاکسیرانی بیش از همه خطوط با مشکل مواجه‌اند و با شرایط کنونی دیگر کارایی لازم را نخواهند داشت و در عمل نیمه فعال می‌شوند و به طور قطع این مسائل سبب ازدحام مسافران و کاهش کارایی تاکسیرانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با کاهش سهیه بندی بنزین و کمبود جایگاه‌های گاز روز به روز صف‌های دریافت سوخت عریض و طویل تر می‌شود که این امر به معنای از رده خارج شدن بخش عظیمی از تاکسی‌ها از عرصه خدمات‌رسانی در طی روز و به دنبال آن ازدحام مسافران در سطح شهر است.

تیموری کرمانی ضمن بیان آنکه روش‌های بهتری می‌توانست جایگزین سهمیه‌بندی بنزین شود گفت: حداقل اقدامی که مسئولان می‌توانستند انجام دهند آن بود که به جای کاهش سهمیه بنزین درصورتیکه تاکسی‌های دوگانه سوز فقط از گاز استفاده می‌کردند به همان میزان ماهانه سهمیه بنزین آنها کاهش می‌یافت یعنی میزان سهمیه بنزین این تاکسی‌ها براساس میزان مصرفشان تغییر می‌کرد نه آنکه یک سهمیه مشخص برای همه تاکسی‌ها در نظر گرفته شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در پایان اظهار کرد: به دلیل فصل سرما و نارسائی‌های موجود در جایگاه‌های گاز امکان استفاده مناسب از گاز وجود ندارند و به همین دلیل در این فصل بیشتر از بنزین استفاده خواهد شد اما کاهش سهمیه‌بندی تاکسی‌ها بدون بررسی‌های کارشناسانه در این شرایط مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 39459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز