دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل به سرعت در تلاش است تا پس از آشکار شدن کندتر شدن عملکرد گوشی‌های آی‌فون‌های قدیمی‌تر با کاربران خشمگین آی‌فون به صلح برسد از این رو اعلام کرده‌است که از اکنون امکان خریداری باتری‌های ارزان‌قیمت‌تر وجود دارد.

اپل

براساس گزارش CNN، قرار بود از آخر ماه ژانويه كاربران گوشي‌هاي آي‌فون 6 و مدل‌هاي بعد از آن بتوانند باتري‌هاي جايگزين را به جاي 79 دلار به قيمت 29 دلار خريداري كنند و اكنون اپل اعلام كرده كاربران از اكنون مي‌توانند به اين باتري‌هاي جايگزين دسترسي داشته‌باشند.

اپل اعلام كرد انتظار داشته كه زمان بيشتري براي تامين اين باتري‌ها نياز داشته‌باشد، اما اكنون فرصت ارائه بلافاصله آن فراهم آمده‌است. اما ممكن است منابع اوليه باتري‌ها كمي محدوديت داشته‌باشند.

هفته گذشته مشخص شد كه شركت اپل از عمد مدل‌هاي قديمي‌تر آي‌فون‌هاي خود را كند مي‌كند. اپل تاييد كرد عملكرد گوشي‌هايش را در دوره‌هاي اوج خاصي كند مي‌كرده‌است تا ازكار افتادن ناگهاني باتري جلوگيري كند. اپل اعلام كرد اين ويژگي مديريت نيرو كه در بروز‌رساني نسخه جديد iOS حذف شده‌است، تنها براي آي‌فون‌هاي داراي باتري‌هاي ليتيومي قديمي لازم بوده‌است. استفاده از باتري جايگزين مي‌تواند سرعت گوشي را به حالت قبل بازگرداند.

مشتريان اپل از اينكه شركت درباره اين موضوع به آنها اطلاع‌رساني نكرده‌بود خشمگين هستند و اين تصور را دارند كه اپل با اين كار تلاش داشته‌است آنها را وادار به خريداري گوشي‌هاي جديد و افزايش ميزان فروش خود كند. برخي از مشتريان شكايت عليه اپل را آغاز كرده‌اند.

اپل در نامه معذرت‌خواهي كه براي مشتريانش نوشت به خاطر درجريان قرار ندادن آنها درباره كند شدن سرعت عملكرد گوشي‌ها عذرخواهي كرده و اتهامش درباره مجبور كردن مشتريان براي خريداري گوشي‌هاي جديد را رد كرد. و براي دلجويي از آنها اعلام كرد از پايان ژانويه 2018 باتري‌هاي جايگزين را با 50 درصد تخفيف در اختيار كاربران قرار خواهد داد اما اكنون اعلام كرده كه مشتريان شاكي مي‌توانند اين باتري‌ها را بلافاصله خريداري كنند.

کد خبر 394243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha