همشهری آنلاین: سه سازمان بین المللی با تاکید به نیاز فوری ۷۵ درصد از مردم یمن به کمک های بشر دوستانه، خواستار توقف فوری حملات متجاوزان سعودی و ائتلاف عربی _ آمریکایی به یمن و امداد رسانی به یمنی ها شدند.

سه سازمان بین المللی خواستار توقف فوری حملات متجاوزان به یمن شدند

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از خبرگزازی آناتولی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسفسازمان بهداشت جهانی و برنامه جهانی غذا با صدور بیانیه ای اعلام کردند که درگیری ها در یمن موجب بروز بحران انسانی در این کشور شده است.

بر اساس این گزارش 75 درصد از مردم یمن از جمله 11.3 میلیون کودک به کمک های بشردوستانه نیاز فوری و مبرم دارند.

این بیانیه می افزاید: دستکم 60 درصد یمنی ها از فقدان امنیت غذایی و16 میلیون یمنی از عدم دسترسی به آب شرب پاکیزه و بهداشت رنج می برند.

بر اساس این بیانیه، پس از گذشت 1000 روز از آغاز تجاوز به یمن، 75 درصد مردم این کشور به کمک های بشر دوستانه نیاز فوری دارند.

در این بیانیه تاکید شده که، موانع تحمیلی توسط نیروهای ائتلاف سعودی بر واردات سوخت به یمن موجب افزایش شدید قیمت گازوئیل شده که این امر خود موانعی در مسیر بهداشت و خدمات پزشکی در این کشور ایجاد کرده است.

این بیانیه با اشاره به نیاز شدید بیمارستان ها، نیروگاه ها و بیش از سه میلیون یمنی به سوخت و آب آشامیدنی تاکید کرده که قیمت سوخت و آب آشامیدنی اخیرا در یمن شش برابر شده است.

سازمان های بین المللی مذکور شیوع بیماری های گوارشی، وبا و صدها کشته بر اثر آن را ناشی از عدم دسترسی به آب پاکیزه دانسته است.

ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین سال 94 تاکنون یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده که بر اثر آن بیش از 13 هزار شهروند یمنی شهید و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

کد خبر 394095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha