همشهری آنلاین: در یک آتش‌سوزی در محله برانکس نیویورک ۱۲ نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند. علت آتش‌سوزی هنوز نامعلوم است. شهردار نیویورک این حادثه یکی از مهیب‌ترین آتش‌سوزی‌ها در دهه‌های گذشته در این شهر خواند.

دست‌کم ۱۲ نفر در یک آتش‌سوزی در نیویورک کشته شدند

به گزارش دويچه وله، به گفته بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک در یک آتش‌سوزی مهیب در منطقه برانکس این شهر دست‌کم ۱۲ نفر کشته شدند. ۴ نفر نیز در این حادثه دچار سوختگی شدید شده‌اند.

به گفته امدادگران امکان افزایش شمار قربانیان وجود دارد، زیرا که جستجو در طبقات ساختمان آتش‌گرفته هنوز ادامه دارد.

آتش‌سوزی در ساعت ۱۹شامگاه پنج‌شنبه (به ‌وقت نیویورک) رخ داده است. دبلاسیو در یک کنفرانس خبری گفت که این حادثه "مهیب‌ترین آتش‌سوزی در دهه‌‌های گذشته در نیویورک" محسوب می‌شود. دلیل آتش‌سوزی هنوز روشن نیست.

بنا به گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی ماموران آتش‌نشانی دو تن از کشته‌شدگان را در وان حمام پیدا کردند. به گفته امدادگران وان پر از آب بوده، اما دلیل مرگ می‌تواند خفگی ناشی از دود باشد.

ساختمانی که طمعه حریق شده، یک خانه‌‌ مسکونی ۵ طبقه است. به گفته مسئولان آتش‌نشانی در زمان بسیار کوتاهی آتش به تمامی طبقات سرایت کرده است و به همین دلیل ساکنان غافل‌گیر شده‌اند.

حرارت آتش آنچنان بالا بوده که ماموران آتش‌نشانی مجبور به استفاده از مواد آتش‌خاموش‌کن با حرارت ۱۰ درجه زیر صفر شده‌اند. بیش از ۱۶۰ مامور آتش‌نشانی در اطفای حریق شرکت داشته‌اند.

کد خبر 393994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha