همشهری آنلاین: به لطف فروش خیره‌کننده جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای، دیزنی به نخستین و تنها استودیوی هالیوودی تبدیل شد که دو سال از مرز درآمد شش میلیارد دلاری می‌گذرد.

last jedi

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، ديزني در 2016 با هفت ميليارد و 600 ميليون دلار يك سال مالي شگفت‌انگيز به نام خود رقم زده بود و براي دومين سال است كه اين مرز را مي‌شكند. ضمن اينكه فيلم‌هاي استوديو ديزني براي سومين سال پياپي در بازار جهاني بيش از پنج ميليون دلار فروخته‌اند تا اين ركورد هم به نام مديران آن ثبت شود. «آخرين جداي» در هفته اول اكران بيش از 610 ميليون دلار فروخته و در آستانه رسيدن به ركورد 650 ميليون دلار در 10 روز است.

در ميان استوديوهاي هاليوودي، اين ديزني بود كه روز 30 نوامبر مرز پنج ميليارد دلار فروش در بازار جهاني را پشت سر گذاشت. پنج روز بعد نوبت به برادران وارنر رسيد تا همين ركورد را بزنند و يونيورسال پيكچرز هم براي دومين بار در تاريخ 105 ساله خود روز 12 دسامبر خبر فروش پنج ميليارد دلاري را اعلام كرد. وارنر در بازار داخلي روز 10 دسامبر از مرز دو ميليارد دلار گذشت و زودتر از ديزني به اين ركورد رسيد.

از مهم‌ترين آمار و ارقام مربوط به استوديوهاي هاليوودي مي‌توان به سه افتتاحيه برتر در بازار آمريكاي شمالي اشاره كرد كه همگي آنها هم به نام ديزني سند خورد؛ «آخرين جداي» با بيش از 200 ميليون دلار، «ديو و دلبر» با 175 ميليون دلار و «نگهبانان كهكشان» با 147 ميليون دلار يك سال رويايي براي ديزني ساختند.

تمام آمار و ارقام خيره‌كننده يادگار والت ديزني در گيشه سينماهاي آمريكا و جهاني در شرايطي رقم خورد كه درست يك هفته پيش ديزني اعلام كرده بود با هزينه‌اي بيش از 52 ميليارد دلار دارايي‌هاي فاكس قرن بيستم را از آن خود خواهد كرد. به اين ترتيب، اين استوديو در سال‌هاي پيش رو به شركت سينمايي شماره يك جهان تبديل مي‌شود.

کد خبر 393493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha