همشهری آنلاین: سازمان‌دهندگان شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین فهرست هفت فیلم حاضر در بخش مسابقه رسمی و فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه را اعلام کردند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، بنوا ژاكو، گان ون‌سنت، الكسي جرمن جونير و توماس اشتوبر از جمله چهره‌هايي هستند كه با تازه‌ترين تجربه‌هاي كارگرداني خود براي كسب جايزه خرس طلايي بهترين فيلم و ديگر جوايز بخش مسابقه رقابت مي‌كنند. ضمن اينكه ايزابل كوشت و لارس كرامه در بخش ويژه برليناله حضور خواهند داشت. در آينده نزديك فهرست فيلم‌هاي حاضر در اين دو بخش كامل مي‌شود.

همان‌طور كه پيش‌تر اعلام شده بود، جشنواره برلين 2018 براي نخستين‌بار با يك انيميشن سينمايي آغاز به كار مي‌كند و «جزيره سگ‌ها» به كارگرداني وس اندرسن در افتتاحيه روي پرده مي‌شود. فرانسه، آلمان، ايتاليا، سوئيس، صربستان، روسيه و آمريكا كشورهايي هستند كه تا امروز نمايندگان خود را روانه بخش مسابقه برلين كرده‌اند؛ جشنواره‌اي كه در كنار كن و ونيز يكي از سه رويداد مهم سينماي جهان در قاره اروپا به شمار مي‌رود.

«نگران نباش، او پياده خيلي از اينجا دور نمي‌شود» به كارگرداني گان ون‌سنت و بازي جواكين فينيكس و روني مارا از آمريكا، «دولاتف» الكسي جرمن جونير توليد مشترك روسيه و لهستان و صربستان، «ايوا» ساخته بنوا ژاكو با بازي ايزابل هوپر از فرانسه، «دختر من» لورا بيسپوري توليد مشترك ايتاليا و آلمان و سوئيس، «در راهروها» ساخته توماس اشتوبر از آلمان، «نام برادرم رابرت و او يك احمق است» فيليپ گرونينگ از آلمان و «ليوان» مالگورزاتا ژوموسكا از لهستان فيلم‌هاي بخش مسابقه هستند.

«كتابفروشي» به كارگرداني ايزابل كوشت توليد مشترك اسپانيا، بريتانيا و آلمان با بازي اميلي مورتايمر، بيل ناي و پاتريشيا كلاركسن و «انقلاب خاموش» لارس كرامه از آلمان هم در بخش ويژه برليناله روي پرده مي‌روند. فيلم اول پيش از اين در ديگر نقاط دنيا به نمايش درآمده و نخستين نمايش آن در آلمان خواهد بود اما برلين اولين ميزبان «انقلاب خاموش» در جهان است. به سنت سه جشنواره ممتاز دنيا، تمام فيلم‌هاي حاضر در بخش مسابقه نخستين‌بار در دنيا در اين رويداد به نمايش درمي‌آيند.

شصت و هشتمين جشنواره فيلم برلين 15 تا 25 فوريه 2018 در آلمان برگزار مي‌شود و توم تيكور، فيلمساز نامدار آلماني رياست هيات داوران بخش مسابقه بين‌الملل يا رسمي اين دوره را بر عهده دارد.

کد خبر 393011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha