همشهری آنلاین: نخستین دوره جشنواره تلویزیونی کن موسوم به «کن‌سریز Canneseries» با نمایش جهانی سریال «حقیقت درباره ماجرای هری کوبرت» به کارگردانی ژان ژاک آنو افتتاح می‌شود.

حقیقت درباره ماجرای هری کوبرت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، فيلمساز نام‌آشنا و 74 ساله فرانسوي سريال 10 قسمتي «حقيقت درباره ماجراي هري كوبرت» را بر اساس كتابي به همين نام ساخته و قرار است پخش جهاني آن در آمريكا و فرانسه سال آينده ميلادي آغاز شود. دوستداران مجموعه‌هاي جذاب مي‌توانند قسمت‌هاي ابتدايي اين سريال را بهار سال آينده در افتتاحيه جشنواره تلويزيوني كن تماشا كنند كه نخستين دوره آن چهارم آوريل در اين شهر ساحلي جنوب فرانسه آغاز مي‌شود.

«حقيقت درباره ماجراي هري كوبرت» كتابي است نوشته جوئل ديكر سوئيسي كه سال 2014 منتشر شد و ركوردهاي فروش را در كشورهاي فرانسوي‌زبان شكست. نسخه فرانسوي كتاب يك ميليون نسخه فروخت و با در نظر گرفتن نسخه‌هاي ترجمه به 32 زبان زنده دنيا، آمار فروش آن تا سه ميليون نسخه افزايش يافت. داستان درباره يك استاد دانشگاه است كه 33 سال پس از مرگ دختركي 15 ساله، متهم به قتل او مي‌شود.

آنو كه در 1976 براي «سياه و سفيد رنگي» برنده اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان شده و فيلم‌هايي چون «نام گل سرخ»، «هفت سال در تبت» و «دشمن پشت دروازه‌ها» و چند جايزه سزار بهترين كارگردان در كارنامه دارد، سريال «حقيقت درباره ماجراي هري كوبرت» را تابستان امسال در كانادا كليد زد. پاتريك دمپسي نقش اصلي را ايفا مي‌كند و قرار است نمايش آن در كن‌سريز در بخش خارج از مسابقه باشد.

نخستين دوره جشنواره تلويزيوني كن موسوم به كن‌سريز چهار تا 11 آوريل 2018 در كاخ جشنواره كن برگزار مي‌شود و هدف شهردار كن از راه‌اندازي آن، نمايش بهترين برنامه‌هاي تلويزيوني دنيا حدود يك ماه پيش از آغاز جشنواره سينمايي كن در اين شهر ساحلي است.

کد خبر 392604

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha