رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: سهام فولاد مبارکه و ایرالکو در یکی - دو هفته آینده به صورت خرد عرضه می‌شوند.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: در هفته جاری نسبت به عرضه خرد سهام شرکت فولاد مبارکه و ایرالکو تصمیم‌گیری می‌شود تا بازار سهام به حالت طبیعی برگردد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بازار سهام از فرایند واگذاری‌ها و عرضه سهام شرکت‌ها راضی هستیم.

وی افزود: نفروختن سهام بلوکی فولاد مبارکه و ایرالکو موضوعی طبیعی است که در تمام دنیا هم وجود دارد اما در کشور ما برخی به این گونه موارد حساسیت بیش از حد دارند و معتقدند که تمام عرضه‌ها باید فروش رود.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این گونه حساسیت‌ها برای خصوصی‌سازی خیر و نشان دهنده نهادینه شدن اصل 44 قانون اساسی است.

کرد زنگنه به نشست مشترک مسئولان خصوصی‌سازی بورس با رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: هر چه موانع موجود بر طرف شوند عرضه سهام سریع‌تر و شفاف‌تر انجام ‌شده و در آینده‌ای نزدیک اصل 44 کامل‌تر اجرا خواهد شد.

بورس باید تقویت شود

رئیس هیئت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ همچنین در واکنشی جدید اعلام کرد: برای اجرای موفق خصوصی‌سازی‌ در کشور باید بورس تقویت شود.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش شرکت های دولتی به خزانه واریز می شود، گفت: به منظور فروش سهام شرکت های دولتی باید بازار سرمایه را تقویت کرد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی منجر به یک تحول اقتصادی در کشور خواهد شد، تصریح کرد: البته با ابلاغ اصل 44 روند خصوصی سازی در کشور سرعت بیشتری گرفته است.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه تا سال 1393 واگذاری  تمامی شرکت‌های دولتی به اتمام خواهد رسید و تنها 20 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار می گیرد، افزود: در این راستا به منظور فروش و واگذاری سهام شرکت های دولتی باید بازار سرمایه را تقویت کرد.

وی اضافه کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه 25 درصد از اقتصاد کشور در اختیار بخش تعاونی و 55 درصد در اختیار بخش دولتی قرار خواهد گرفت.

کردزنگنه ادامه داد: درآمدهای حاصل از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به حسابی در خزانه کشور واریز می شود و در قالب بودجه مورد استفاده قرار می گیرد و البته بخشی از این درآمدها برای بهبود وضعیت خانواده های محروم در قالب سهام عدالت، بهبود وضعیت مناطق کمتر توسعه یافته و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کد خبر 39205

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز