همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عملیات این سازمان پس از تکمیل اسکان موقت در کرمانشاه به پایان می‌رسد.

به گزارش ايسنا، مرتضی سلیمی درباره آخرین اقدامات مربوط به امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر ستادهای فرعی را تحویل استان داده‌ایم و همچنین در کنار این فعالیت‌ها تیم‌های درمانی و حمایت روانی ما نیز از 8 استان در مناطق فعالیت می‌کنند. به جز این تیم‌ها 230 نفر از نیروهای هلال‌احمر استان کرمانشاه در مناطق مستقر هستند و امدادرسانی را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای اقلام مورد نیاز خانواده‌های زلزله زدگان وجود دارد،‌ گفت: اولویت ما توزیع بسته‌های غذایی یک ماهه برای دی‌ماه است که این بسته‌های غذایی شامل 10 کیلو برنج، 4 بطری 900 گرمی روغن، قند، شکر ،چای، حبوبات و کنسروجات است.

سلیمی در پاسخ به این سوال که چه زمانی عملیات در مناطق زلزله زده به پایان می‌رسد، افزود: ما تا زمان تکمیل اسکان موقت در کنار خانواده‌ها هستیم و حمایت‌های روانی و درمانی را انجام می‌دهیم و پس از آن، پایان عملیات را اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد اینکه چه زمانی اسکان موقت تکمیل می‌شود، اظهار کرد: بر اساس قولی که مسوولان داده‌اند، قرار است این کار دو ماهه انجام شود که تاکنون حدود 25 روز از آن گذشته است. ضمن اینکه توزیع کانکس‌ها سرعت خوبی داشته و امیدواریم که به زودی اسکان موقت تکمیل شود.

سلیمی همچنین تأکید کرد: جمعیت هلال‌احمر در بحث اسکان موقت، در مناطق زلزله زده مسوولیتی را به عهده ندارد.

کد خبر 391901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha