شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

از برگزاری کنسرت همایون شجریان تا بازگشت ارسلان کامکار به ارکستر، تور کنسرت مجید درخشانی در شهرهای مختلف، برگزاری جشنواره‌هایی چون موسیقی کلاسیک ایرانی و آغاز چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرم و در نهایت برگزاری کنسرت‌های موسیقی پاپ از اتفاقات شب‌های سرد پاییزی پایتخت است.

در اين ميان، عباس صالحي، وزير فرهنگ هم به تماشاي اجراي اركستر سمفونيك تهران و اركستر جوانان جهان رفته و پس از آن در توييت خود آورده است: «به همراه خانواده‌ به اركستر سمفونيك تهران و جوانان جهان در تالار وحدت رفتيم. با نغمه‌هايي از قطعات باخ تا باغ ايراني، از قطعات ويوالدي تا كجاييد ‌اي شهيدان خدايي. نمايي از گفت‌وگوي جهاني فراتر از زيست‌بوم زماني، زباني و جغرافيايي.»

همايون شجريان هم در دوره تازه فعاليتش با برادران پورناظري، كنسرت «ايران من» را در ميان استقبال قابل توجه دوستداران موسيقي ايراني در تالار وزارت كشور برگزار كرد.اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهرداد روحاني هم برنامه خود را در تالار وحدت اجرا كرد. چهارمين جشنواره و جايزه همايون خرم (نواي خرم) كه از 16آذر كار خود را آغاز كرده تا 24آذر ادامه دارد و هنرمندان شركت كننده، در بخش‌هاي تك‌نوازي و تك‌خواني، اجراهاي دو و سه نفره و اجراهاي گروهي در فرهنگسراي نياوران و ارسباران حضور دارند و مراسم اختتاميه جشنواره 24آذر در تالار وحدت برگزار مي‌شود. اما از نيمه دوم آذر نيز ترافيك اجراهاي موسيقي همچنان ادامه دارد.

كنسرت گروه قمر و منصوم ابراهيم‌اف از ديگر برنامه‌هايي است كه در 17تا 19آذر برنامه خواهد داشت. كنسرت «ني بانگ» به سرپرستي بيژن كامكار هم در روزهاي 22و 23آذر به اجراي برنامه در تالار وحدت مي‌پردازد. در همين روزها تالار وحدت ميزبان كنسرت بانوان نيزهست. كنسرت سيمين غانم سي‌ام آذر‌ماه و كنسرت گروه بهار‌آفرين به سرپرستي بهاره ميرزا آقا نيز 29آذر برگزار مي‌شود.

تالار رودكي هم كه تا 24آذر ميزبان گروه‌هاي جشنواره موسيقي كلاسيك ايراني است و از 25آذر اين تالار ميزبان 3 گروه موسيقي خواهد بود. محمدرضا عيوضي، حميد صالح و كسري عزيزا نيز در تالار اصلي برج آزادي برنامه خواهند داشت. علي زندوكيل هم 10 و 11 دي ماه در برج ميلاد تهران كنسرت خود را برگزار مي‌كند. همچنين تا آغاز بيست‌وسومين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر از 20دي‌ماه، گروه‌هاي موسيقي به‌خصوص پاپ نيز برنامه‌هاي متعددي دارند. ماكان بند، محمد عليزاده، رضا يزداني، كاوه آفاق و عليرضا عصار از ديگر هنرمنداني هستند كه در روزهاي پاياني آذر و نيمه اول دي‌ماه كنسرت‌هاي خود را خواهند داشت.

کد خبر 391802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha