مرحله دوم طرح رجیستری گوشی تلفن همراه برای همه انواع گوشی و تجهیزات مخابراتی سیم‌کارت‌خور آیفون از امروز و فروش اینترنت پرسرعت با معیار مصرف منصفانه از یکشنبه۱۱آذرماه؛ ۲ طرحی است که اجرای آن طی هفته جاری کلید خورده و واکنش‌های متفاوت فعالان بازار ‌آی‌.تی کشور را به‌دنبال داشته است.

تلفن همراه

 ديروز رگولاتوري طي اطلاعيه‌اي با اعلام جزئيات اجراي مرحله دوم طرح رجيستري از رونمايي برخي سامانه‌هاي مرتبط با اين طرح خبر داد و اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي نيز در جلسه توجيهي، روند اجراي طرح رجيستري گوشي تلفن‌همراه در سامانه جامع تجارت را براي وارد‌كنندگان در سالن همايش بازار چارسو برگزار كرد.

  • نحوه رجيستري گوشي تلفن همراه

در اطلاعيه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره اجراي فاز دوم رجيستري اعلام شده است، براي اطمينان از اصالت گوشي تلفن همراه و تجهيزات داراي سيم‌كارت تمامي خريداران مي‌توانند شناسه ۱۵ رقمي (IMEI) كه روي جعبه دستگاه قابل مشاهده است را به شماره ۷۷۷۷ پيامك كنند يا با استفاده از كد دستوري #۷۷۷۷* و انتخاب گزينه استعلام اصالت، از اصالت گوشي مطمئن شوند.

همچنين تمامي پيامك‌هاي مربوط به استعلام گوشي با سرشماره HAMTA ارسال مي‌شود و اگر پيامكي با سرشماره ديگري در پاسخ به كاربر ارسال شود، جعلي بوده و به هيچ وجه قابل استناد نيست. در اين اطلاعيه تأكيد شده است كه خريداران حتماً پس از خريد دستگاه، بايد فاكتور رسمي با مهر فروشگاه كه شماره شناسه ۱۵‌رقمي دستگاه روي آن درج شده را از فروشنده دريافت كنند و فروشنده نيز بايد درصورت بروز هرگونه مشكل در مورد غيرقانوني بودن گوشي يا تجهيزات داراي سيم كارت پاسخگو باشد. خريداران گوشي تلفن همراه و تجهيزات داراي سيم‌كارت نيز بايد با شماره‌گيري كد دستوري ۶##*، شناسه بين‌المللي ۱۵ رقمي گوشي را دريافت كنند و اين شناسه بايد با شناسه ثبت‌شده روي جعبه دستگاه يكسان باشد.

  • گوشي‌هاي

چند سيم كارته نيز داراي چند شناسه IMEI هستند. در اين اطلاعيه آمده است، در گام بعدي دستگاه بايد در شبكه اپراتوري با دريافت كد فعال‌سازي‌ گوشي (Activation Code) از فروشنده فعال شود كه براي فعال‌سازي تجهيز در شبكه اپراتوري، خريدار كد دستوري #۷۷۷۷* را شماره‌گيري، عدد مربوط به گزينه فعال‌سازي را انتخاب و پس از آن شناسه بين‌المللي ۱۵ رقمي (IMEI) دستگاه، كد فعال‌سازي مربوط به دستگاه و شماره سيم‌كارت دستگاهي را كه قصد فعال‌سازي آن را دارد به‌ترتيب وارد مي‌كند.
پس از تأييد اطلاعات واردشده، پيام موفقيت‌آميز بودن فرايند را دريافت مي‌كند. همچنين خريداران گوشي تلفن همراه درصورت تغيير سيم‌كارت بايد فرايند انتقال بهره‌بردار را با شماره‌گيري كد دستوري #۷۷۷۷* و ارسال عدد مربوطه به گزينه انتقال بهره‌بردار انجام دهند. همچنين گوشي‌هاي اپل كه اكنون در شبكه اپراتورها فعال هستند درصورت تعويض سيم‌كارت بايد در سامانه همتا فرايند انتقال مالكيت را انجام دهند.

کد خبر 391527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha