دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

پزشک ایرانی مقیم اسکاتلند که پس از مرگ اسرارآمیز پدرش بازداشت شده بود، به ضرب و شتم و قتل پدرش اقرار کرد.

متهم

به گزارش همشهري، تحقيقات در اين پرونده از 19خرداد‌ماه امسال شروع شد. آن روز مردي 70ساله به يكي از بيمارستان‌هاي شمال تهران منتقل شد. او از ناحيه سر آسيب ديده بود و پزشكان به مداواي او پرداختند اما اين مرد به كما رفت.

  • آغاز تحقيقات

به‌دنبال اين حادثه دختر اين مرد به كلانتري قلهك رفت و از برادرش به نام رامين به اتهام ضرب و جرح پدر شكايت كرد. وي در توضيح ماجرا گفت: برادرم پزشك مقيم اسكاتلند است. او چند وقت پيش به ايران بازگشت و يكي از خانه‌هاي پدرم در شمال تهران را به قيمت 700ميليون تومان فروخت تا خرج زندگي‌اش را براي مدتي كه در تهران است تأمين كند. او حتي به‌صورت موقت با زني ازدواج كرد تا اينكه روز حادثه با پدرم درگير شدند.

من روز درگيري آنها نبودم اما پدرم كه در بيمارستان بود پيش از اينكه به كما برود برايم تعريف كرد كه دعواي آنها به‌خاطر اين بود كه همسر صيغه‌اي رامين راضي به زندگي در كنار پدرم نبود. برادرم به همراه پدرم زندگي مي‌كرد و آن زن بارها از او خواسته بود تا خانه بخرند و به جاي ديگري بروند.

حتي رامين براي پدرم شرط گذاشته بود درصورتي نزد او مي‌ماند كه تعداد زيادي سكه به او بدهد و سرمايه‌اش را به حساب وي منتقل كند. اما پدرم زير بار نرفته و بر سر اين موضوع با هم درگير شده بودند. پدرم مي‌گفت در درگيري، رامين با يك بطري شيشه‌اي ضربه‌اي به سرش كوبيده و وقتي حالش خراب شده نيز او را به بيمارستان منتقل كرده است.

پس از اين شكايت، پرونده‌اي در اين خصوص در دادسراي ونك تشكيل شد. درحالي‌كه بررسي‌ها ادامه داشت مرد70ساله بعد از گذشت 4‌ماه جانش را از دست داد. همين كافي بود تا پرونده به دادسراي جنايي تهران فرستاده شود. درحالي‌كه پزشكي قانوني علت مرگ قرباني را خونريزي مغزي اعلام كرده بود، قاضي جنايي دستور بازداشت پسر46ساله وي را صادر كرد.

  • اعتراف به جنايت

پزشك مقيم اسكاتلند در تحقيقات اوليه به درگيري اقرار كرد اما به جنايت نه. او گفت: چندروز پيش از حادثه براي تفريح با پدرم به جاده چالوس رفته بوديم كه در آنجا او پايش ليز خورد و به زمين افتاد. در آنجا او را به بيمارستان برديم اما مشكلي نبود و او از بيمارستان مرخص شد.

پس از آن به تهران آمديم كه بر سر مسائل خانوادگي با هم درگير شديم اما من به هيچ عنوان ضربه‌اي به سر پدرم نزدم. با وجود اين، قاضي جنايي دستور بازداشت متهم را صادر كرد و تحقيقات از مرد پزشك ادامه داشت تا اينكه وي سرانجام چند روز پيش لب به اعتراف گشود و به ضرب و شتم پدرش اقرار كرد.

وي گفت: روزحادثه بر سر مسائل خانوادگي با هم درگير شديم، وقتي بحث ميان ما بالا گرفت عصباني شدم و كنترلم را از دست دادم براي همين با سيلي ضربه‌اي به‌صورتش زدم اما پدرم آرام نمي‌شد.

اصلا متوجه رفتارهايم نبودم، فقط يادم است كه با مشت ضربه‌اي به سرش زدم.لحظاتي بعد وقتي ديدم حال پدرم خراب شده، ‌ترسيدم و او را به بيمارستان رساندم اما قصد كشتن او را نداشتم و وقتي شنيدم جانش را از دست داده است، شوكه شدم. به‌دنبال اعتراف مرد جوان به قتل پدرش، وي در بازداشت به‌سر مي‌برد و تحقيقات در اين خصوص همچنان ادامه دارد.

کد خبر 391517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha