دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار افرادی که در نتیجه انبار کردن لجن بسیار سمی در ساحل عاج مسموم شده‌اند به 9000 نفر و تعداد تلفات ناشی از آن به شش نفر رسید.

 به گزارش فرانس‌پرس مقامات بهداشتی محلی دوشنبه گزارش کردند که  تعداد افرادی که پس از انبار شدن مواد زائد سمی در محل‌های سرباز در شهر آبیجان پایتخت ساحل عاج دچار مسمومیت شده‌اند و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند به سرعت در حال افزایش است.

 ژان دنومون معاون وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت:" تا امروز 8887 نفر برای مراقبت‌های پزشکی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند."

 مقامات قضایی ساحل عاج هم اعلام کردند که تا به حال هفت نفر از جمله روسای سه شرکت-  پوما، انرژی و ویبس – که در بندر آبیجان کار می‌کرده‌اند دستگیر شده‌اند.

دادستان مسئول پرونده گفت که مظنونان ممکن است با اتهام به خطر انداختن سلامت عموم رویرو شوند که می‌تواند  بین 15 تا 29 سال زندان به دنبال داشته باشد.

گروه طرفدار محیط زیست صلح سبز می‌گوید لجن‌های انبار شده مواد زائد ناشی از تصفیه نفت هستند که مملو از مواد آلی و عناصر سمی هستند. از جمله این سموم سولفید هیدروژن و کلریدهای آلی هستند که باعث تهوع، دانه‌های پوستی، اسهال ، سردرد و غش کردن می‌شوند.

کارشاسان سازمان ملل برا یپیوستن به شش متخصص فرانسوی دفع زباله که جمعه به آبیجان رسیده‌اند اعزام شده‌اند تا طرحی فوری را برای خنثی‌ کردن گازهای سمی متصاعد شده از زباله‌ها به اجرا درآورند.

538  تن مواد سمی سه هفته پیش بوسیله یک کشتی ثبت شده در پاناما در 10 محل در شهر آبیجان با چهار میلیون نفر جمعیت تخلیه شده بود. منبع اولیه این مواد زائد سمی هنوز مشخص نشده‌است

کد خبر 3914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز